Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

Polscy armatorzy zabiegają o pomoc państwa w dostosowaniu swoich statków do zaostrzonych rygorów ochrony środowiska. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Polscy armatorzy zabiegają o pomoc państwa w dostosowaniu swoich statków do zaostrzonych rygorów ochrony środowiska. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Polscy armatorzy zabiegają o pomoc państwa w dostosowaniu swoich statków do zaostrzonych rygorów ochrony środowiska.
Chodzi o tzw. dyrektywę siarkową. Według nowych unijnych przepisów, po Bałtyku nie będą mogły pływać statki napędzane powszechnie dziś stosowanym paliwem o dużej zawartości siarki.

Koszty montażu urządzeń odsiarczających na statkach są ogromne, dlatego niektóre państwa już zadeklarowały, że pomogą swoim armatorom. Tego samego chcą nasze spółki żeglugowe, o czym w środę dyskutowali przedstawiciele Związku Armatorów Polskich.

- Chcemy uzyskać taką pomoc, jaką proponują inne państwa europejskie - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej. - Najlepszym przykładem jest Finlandia, która stworzyła specjalny fundusz zasilony kwotą 30 mln euro z pieniędzy publicznych.

- Armatorzy polscy mogą liczyć tylko na siebie - uważa Adolf Wysocki ze Związku Armatorów Polskich. - Taka pomoc byłaby możliwa, gdyby wytyczne pomocy publicznej, według standardów unijnych, były przyjęte przez Polskę w formie ustawy. Dotąd nie ma takiej ustawy. Kolejnym warunkiem jest polska bandera, a wiemy, że z tym są kłopoty.

Wsparcia najbardziej potrzebuje flota promowa. Nowe przepisy mają obowiązywać od 2015 roku.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty