Niemal dokładnie 8 lat po tym, jak z pochylni Stoczni Szczecińskiej spłynął na wodę ostatni wybudowany w niej statek – w piątek położono stępkę pod pierwszy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prom wybuduje Morska Stocznia remontowa Gryfia na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego „Stocznia Szczecińska”. Proces produkcyjny potrwa trzy lata.
Dla kołobrzeskiej spółki w Szczecinie zostaną wybudowane dwie jednostki typu ro-pax, napędzane paliwem LNG, będą więc ekologiczne i ekonomiczne. Zamówienie w Szczecinie nowych promów rozważa też Polska Żegluga Morska.
Obecnie Polska Żegluga Bałtycka dysponuje czterema promami, z których najstarszy: Wawel, ma już 37 lat, Baltivia jest niewiele młodsza, Mazovia ma 21 lat. Niedawno spółka odkupiła od bułgarskiego armatora czwarty prom, wybudowany w 2002 roku, który będzie pływał pod nazwą Cracovia na trasie Świnoujście – Ystad. Felieton przygotował Sławomir Orlik. W materiale wykorzystane zostały fragmenty "Kawiarenki politycznej".
Dla kołobrzeskiej spółki w Szczecinie zostaną wybudowane dwie jednostki typu ro-pax, napędzane paliwem LNG, będą więc ekologiczne i ekonomiczne. Zamówienie w Szczecinie nowych promów rozważa też Polska Żegluga Morska.
Obecnie Polska Żegluga Bałtycka dysponuje czterema promami, z których najstarszy: Wawel, ma już 37 lat, Baltivia jest niewiele młodsza, Mazovia ma 21 lat. Niedawno spółka odkupiła od bułgarskiego armatora czwarty prom, wybudowany w 2002 roku, który będzie pływał pod nazwą Cracovia na trasie Świnoujście – Ystad. Felieton przygotował Sławomir Orlik. W materiale wykorzystane zostały fragmenty "Kawiarenki politycznej".