Przedstawiciele rządu, eksperci, nauczyciele, rodzice i organizacje pozarządowe na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie dyskutowali o zmianach, jakie należy wprowadzić w oświacie.
Wiceminister edukacji Marzena Machałek, która koordynowała pracę podstolika zajmującego się jakością kształcenia, po zakończeniu piątkowych obrad mówiła, że duża część rozmów poświęcona była roli dyrektora.
- Nie uciekniemy od tego, by wzmocnić rolę dyrektora. Musi być ta rola dyrektora mocniejsza. Dyrektor musi się czuć liderem i być dobrze przygotowany do funkcji lidera, który kieruje nauczycielami, ale też przede wszystkim kieruje tym procesem dydaktycznym i wychowawczym - powiedziała Machałek.
Wiceminister edukacji Maciej Kopeć przewodniczył grupie poświęconej tematowi „nauczyciel w systemie edukacji”. Jak powiedział Maciej Kopeć, w trakcie rozmów, padło wiele propozycji dotyczących wynagrodzeń nauczycieli.
- Taka największa dyskusja dotyczyła, chociażby pensum nauczycielskiego. Strona samorządowa przedstawiła też swoje pewne oczekiwania, dotyczące finansowania zadań oświatowych i standardów oraz rozwiązań, które są w Karcie Nauczyciela - powiedział Kopeć.
Premier Mateusz Morawiecki, podsumowując dotychczasowe rozmowy oświatowego okrągłego stołu podkreślił gotowość rządu do rozmów w formule Rady Dialogu Społecznego.
Na piątkowe posiedzenie nie przybyli przedstawiciele Związku Nauczycielstwa Polskiego, Forum Związków Zawodowych i "Solidarności", którzy postulowali, aby rozmowy odbyły w pod auspicjami Rady.
- Nie uciekniemy od tego, by wzmocnić rolę dyrektora. Musi być ta rola dyrektora mocniejsza. Dyrektor musi się czuć liderem i być dobrze przygotowany do funkcji lidera, który kieruje nauczycielami, ale też przede wszystkim kieruje tym procesem dydaktyczny
- Taka największa dyskusja dotyczyła, chociażby pensum nauczycielskiego. Strona samorządowa przedstawiła też swoje pewne oczekiwania, dotyczące finansowania zadań oświatowych i standardów oraz rozwiązań, które są w Karcie Nauczyciela - powiedział Kopeć.