Kapitanat Portu w Szczecinie zabrania cumowania statków przy nabrzeżu barkowym na terenie Stoczni Szczecińskiej. To najważniejsze nabrzeże na ternie stoczni. Znajduje się przy pochylni Vulkan.
Tam z użyciem największej suwnicy odbywa się załadunek konstrukcji stalowych wyprodukowanych na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Zamknięcie nabrzeża oznacza wstrzymanie eksportu.
Grzegorz Huszcz - prezes Parku Przemysłowego, czyli spółki zarządzającej terenami Stoczni Szczecińskiej - jest załamany. Dotychczas do tego nabrzeża mogły przybijać statki i odbierać wyprodukowane w Szczecinie wielkogabarytowe konstrukcje stalowe.
Teraz Kapitanat Portu, parę dni przed przypłynięciem statku, który ma zabrać ładunek, nie wyraził zgody na cumowanie przy nabrzeżu barkowym. Specjalistyczna jednostka ma przypłynąć w sobotę.
Prezes Parku Przemysłowego przyznaje, że kwestie administracyjne związane z użytkowaniem nabrzeża nie są uregulowane, ale dodaje, że procedury są w toku.
Czekamy na stanowisko Urzędu Morskiego, który nadzoruje pracę Kapitanatu Portu w Szczecinie.
Grzegorz Huszcz - prezes Parku Przemysłowego, czyli spółki zarządzającej terenami Stoczni Szczecińskiej - jest załamany. Dotychczas do tego nabrzeża mogły przybijać statki i odbierać wyprodukowane w Szczecinie wielkogabarytowe konstrukcje stalowe.
Teraz Kapitanat Portu, parę dni przed przypłynięciem statku, który ma zabrać ładunek, nie wyraził zgody na cumowanie przy nabrzeżu barkowym. Specjalistyczna jednostka ma przypłynąć w sobotę.
Prezes Parku Przemysłowego przyznaje, że kwestie administracyjne związane z użytkowaniem nabrzeża nie są uregulowane, ale dodaje, że procedury są w toku.
Czekamy na stanowisko Urzędu Morskiego, który nadzoruje pracę Kapitanatu Portu w Szczecinie.