Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Samopodnośna barka Zourite kosztowała około 140 milionów euro. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Stocznie w Trójmieście budują obecnie 24 statki. To duże jednostki i bardzo drogie. A stocznie ze Szczecina i regionu? Porównanie wypada bardzo blado.
Jedna z największych stoczni prywatnych - Crist z Gdyni - właśnie oddała armatorowi samopodnośną barkę - Zourite. Wartość kontraktu to 140 milionów euro. Takie zamówienie nigdy w historii nie trafiło do szczecińskich stoczni, nawet w czasach ich świetności.

- Nie ma w naszym regionie stoczni, do której mógłby trafić tak wielki kontrakt. Nie wiem, czy któryś ze zleceniodawców miałby zaufanie, by zlecić taką inwestycję. Crist pracował na swoje zaufanie 20-30 lat - mówi Andrzej Podlasiński z Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego.

- Zourite to bardzo ciekawa jednostka. Nasz statek będzie służył do budowy autostrady wzdłuż francuskiej wyspy Reunion, niedaleko Madagaskaru - mówi Ireneusz Ćwirko, współwłaściciel stoczni Crist.

Dlaczego w Szczecinie nie buduje się takich statków? - Wszystko zależy od ludzi, zaangażowania, wiedzy - odpowiada Ćwirko.

Szczecińskie stocznie współpracują z trójmiejskimi, ale są jedynie podwykonawcami. Czy zmieni się to, gdy w Szczecinie powstanie jedna, duża stocznia, a tak chciałby Marek Gróbarczyk. Minister gospodarki morskiej od tygodni promuje tzw. ustawę stoczniową, która miałaby się przysłużyć odbudowie dużego przedsiębiorstwa na Pomorzu Zachodnim. Właściciele Crista sceptycznie mówią o pomysłach rządowych i odbudowie stoczni w Szczecinie. - To bardzo kosztowny projekt - mówią.
Relacja Grzegorza Gibasa

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty