Kolejne promy samochodowo-pasażerskie, które będą budowane w Szczecinie trafią do Polskiej Żeglugi Morskiej - powiedział Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny największego polskiego armatora. Dzięki tym zamówieniom stocznia będzie miała pracę przez lata.
- Daliśmy nasz projekt dla PŻB czy dla Stoczni Gryfia i nie daliśmy go tak, że tylko daliśmy, ale dlatego, żeby zająć sobie trzecie miejsce w kolejce. Promy numer 1 i 2 to jest Polska Żegluga Bałtycka, bo oni potrzebują szybciej nowych promów mając starsze jednostki, a promy numer 3, 4, 5, 6 to jest Polska Żegluga Morska czyli Unity Line - wyjaśniał Paweł Brzezicki.
Polska Żegluga Morska będzie inwestować w linie promowe. Decyzje już zapadły.
- To są decyzje, które teraz są wypełniane treścią; po pierwsze - naprawa PŻM, co się stanie prawdopodobnie szybko, jeszcze w tym roku, a później: zyski, zyski, zyski, które będą umieszczane m.in. w żegludze promowej - prognozuje Brzezicki.
Linię do Szwecji obsługują cztery promy Polskiej Żeglugi Morskiej. Kursują w barwach Unity Line.
- Daliśmy nasz projekt dla PŻB czy dla Stoczni Gryfia i nie daliśmy go tak, że tylko daliśmy, ale dlatego, żeby zająć sobie trzecie miejsce w kolejce. Promy nr 1 i 2 to jest Polska Żegluga Bałtycka, bo oni potrzebują szybciej nowych promów mając starsze j
Dodaj komentarz 2 komentarze
W sumie racja, bo Wolin ma już 31 lat, a Kopernik aż 40 ;)
warto przypomnieć i cały czas przypominać po kilkukroć, że PŻM już mogła mieć nowe ro-paxy. W trakcie realizacji był kontrakt na 2 jednostki z dostawą na lata 2010-11 z opcją rozszerzenia na 2 kolejne jednostki. likwidacja Stoczni i zmarnowanie dorobku intelektualnego 3 pokoleń były ceną za karierę w Brukseli wiadomo kogo