Blisko 1,5 miliarda złotych z Unii Europejskiej trafi do Szczecina. W czwartek w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano dwie umowy w tej sprawie. Pierwsza dotyczy pogłębienia 62 kilometrów toru wodnego między Świnoujściem a Szczecinem do głębokości 12,5 metra. Druga - dofinansowania budowy nowych miejskich torowisk.
Jak powiedział nam wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście Kazimierz Drzazga, po wykonaniu wszystkich prac port w Szczecinie będzie mógł zwiększyć przeładunki o niemal 100 procent. - Statki o nośności do 40 tysięcy DW ton będą mogły z powodzeniem wchodzić do portu w Szczecinie - dodał Drzazga.
Przetarg na wykonawcę, który pogłębi tor, ma być ogłoszony jeszcze w tym roku. - 29 grudnia, czyli za tydzień najpóźniej, informacja dotycząca przetargu pojawi się na stronie Urzędu Morskiego oraz w europejskim dzienniku, gdzie musi się pojawić ze względu na kwotę. Przetarg będzie w konwencji "projektuj i zbuduj". Projektowanie zajmie około roku - wyjaśnia dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.
Pogłębianie toru wodnego ma potrwać do drugiej połowy 2022 roku. Dofinansowanie na ten cel sięga prawie 1,3 miliarda złotych. Kolejne pieniądze trafią na budowę torowisk w Szczecinie. Jak mówi prezes spółki Tramwaje Szczecińskie Krystian Wawrzyniak, chodzi o trzy inwestycje, które rozpoczną się już niebawem.
- Pierwsza to przedłużenie trasy od pętli Las Arkoński do Wojska Polskiego. Drugie zadanie to pociągnięcie jednocześnie linii tramwajowej do hali widowiskowo-sportowej, a trzecie to rozbudowa linii tramwajowej z Gumieniec w kierunku Mierzyna przy Centrum Handlowym Ster - wymienia Wawrzyniak.
Jak informuje prezydent Szczecina Piotr Krzystek, pieniądze na tor wodny i torowiska tramwajowe zobowiązują miasto do kolejnych inwestycji, szczególnie związanych z dostępem drogowym do portu. - Bez dróg nie ma możliwości obsługi tej przestrzeni gospodarczej. Tutaj jesteśmy na liście rezerwowej. Czekamy. Te środki będą przesuwały się bliżej nas, bo projekty są w zasadzie gotowe. Możemy już przystępować do przetargów, nawet gdybyśmy mieli środki w drugiej połowie 2018 roku - wyjaśnia prezydent.
Unijne dofinansowanie na budowę nowych torowisk to kwota blisko 86 milionów złotych.
Przetarg na wykonawcę, który pogłębi tor, ma być ogłoszony jeszcze w tym roku. - 29 grudnia, czyli za tydzień najpóźniej, informacja dotycząca przetargu pojawi się na stronie Urzędu Morskiego oraz w europejskim dzienniku, gdzie musi się pojawić ze względu na kwotę. Przetarg będzie w konwencji "projektuj i zbuduj". Projektowanie zajmie około roku - wyjaśnia dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.
Pogłębianie toru wodnego ma potrwać do drugiej połowy 2022 roku. Dofinansowanie na ten cel sięga prawie 1,3 miliarda złotych. Kolejne pieniądze trafią na budowę torowisk w Szczecinie. Jak mówi prezes spółki Tramwaje Szczecińskie Krystian Wawrzyniak, chodzi o trzy inwestycje, które rozpoczną się już niebawem.
- Pierwsza to przedłużenie trasy od pętli Las Arkoński do Wojska Polskiego. Drugie zadanie to pociągnięcie jednocześnie linii tramwajowej do hali widowiskowo-sportowej, a trzecie to rozbudowa linii tramwajowej z Gumieniec w kierunku Mierzyna przy Centrum Handlowym Ster - wymienia Wawrzyniak.
Jak informuje prezydent Szczecina Piotr Krzystek, pieniądze na tor wodny i torowiska tramwajowe zobowiązują miasto do kolejnych inwestycji, szczególnie związanych z dostępem drogowym do portu. - Bez dróg nie ma możliwości obsługi tej przestrzeni gospodarczej. Tutaj jesteśmy na liście rezerwowej. Czekamy. Te środki będą przesuwały się bliżej nas, bo projekty są w zasadzie gotowe. Możemy już przystępować do przetargów, nawet gdybyśmy mieli środki w drugiej połowie 2018 roku - wyjaśnia prezydent.
Unijne dofinansowanie na budowę nowych torowisk to kwota blisko 86 milionów złotych.