Budowa promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest realizowana i nie jest zagrożona - powiedział w rozmowie z Radiem Szczecin wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.
Jak przekonywał wiceszef resortu, prace idą zgodnie z planem.
- Był pewien okres, kiedy rzeczywiście "koła w tym pojeździe buksowały". Teraz wszystko jest na dobrej drodze, wszystkie sprawy są dopięte. Wszystko idzie zgodnie z planem i dziś, czyli 21 grudnia, zaręczam państwa, że prom bez wątpienia będzie zbudowany w stoczni szczecińskiej w ciągu najbliższych kilkudziesięciu miesięcy - zapewniał Grzegorz Witkowski.
Stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego dla PŻB położono pod koniec czerwca na pochylni "Wulkan Nowy" na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Nowa jednostka ma pływać na trasie Świnoujście-Ystad. Zgodnie z szacunkami, koszt budowy promu to około 450 milionów złotych.
Wiceminister Witkowski zapowiedział też, że Grupa Azoty prawdopodobnie zdecyduje się na regularne dostarczanie barkami Odrą nawozów do portu w Szczecinie bądź Policach.
- Mamy studium, takie opracowanie hydrotechniczne dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Jeśli chodzi o transport barek po Odrze, to w Kanale Gliwickim uruchomiliśmy transport węgla do elektrowni nadodrzańskich. Zakłady azotowe w Kędzierzynie-Koźlu puściły na razie pilotażowy transport nawozów ze swoich zakładów, ale z tego co wiem, to w przyszłym roku chcą uruchomić połączenie na stałe - tłumaczył Grzegorz Witkowski.
Pierwszy testowy transport 250 ton nawozów przypłynął Odrą do naszego miasta pod koniec października.
- Był pewien okres, kiedy rzeczywiście "koła w tym pojeździe buksowały". Teraz wszystko jest na dobrej drodze, wszystkie sprawy są dopięte. Wszystko idzie zgodnie z planem i dziś, czyli 21 grudnia, zaręczam państwa, że prom bez wątpienia będzie zbudowany w stoczni szczecińskiej w ciągu najbliższych kilkudziesięciu miesięcy - zapewniał Grzegorz Witkowski.
Stępkę pod budowę promu pasażersko-samochodowego dla PŻB położono pod koniec czerwca na pochylni "Wulkan Nowy" na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Nowa jednostka ma pływać na trasie Świnoujście-Ystad. Zgodnie z szacunkami, koszt budowy promu to około 450 milionów złotych.
Wiceminister Witkowski zapowiedział też, że Grupa Azoty prawdopodobnie zdecyduje się na regularne dostarczanie barkami Odrą nawozów do portu w Szczecinie bądź Policach.
- Mamy studium, takie opracowanie hydrotechniczne dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Jeśli chodzi o transport barek po Odrze, to w Kanale Gliwickim uruchomiliśmy transport węgla do elektrowni nadodrzańskich. Zakłady azotowe w Kędzierzynie-Koźlu puściły na razie pilotażowy transport nawozów ze swoich zakładów, ale z tego co wiem, to w przyszłym roku chcą uruchomić połączenie na stałe - tłumaczył Grzegorz Witkowski.
Pierwszy testowy transport 250 ton nawozów przypłynął Odrą do naszego miasta pod koniec października.