Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Wizualizacja promu dla PŻB
Wizualizacja promu dla PŻB
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zostanie ukończony na przełomie 2020 i 2021 roku - zapewniło Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej na konferencji prasowej, która odbyła się w środę w Stoczni Szczecińskiej. Jest to zgodne z zakładanym wcześniej terminem.
Podczas konferencji ministerstwo zaprezentowało, jak przebiegają prace projektowe nowego promu dla PŻB. Marek Różalski, prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, która realizuje kontrakt poinformował, że jest w przeddzień rozmów z dostawcami najważniejszych urządzeń na statek.

Jak mówił Jerzy Pietrzak z firmy Ned Project, lidera konsorcjum, które zajmuje się projektowaniem jednostki, przy projekcie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej pracuje około 40 osób, w szczycie będzie ich nawet 60. - Start z cięciem blach zaplanowany jest na przełom stycznia i lutego przyszłego roku - zapowiada Pietrzak. - Prom jest projektowany. Zamierzamy to zrealizować, we współpracy ze stocznią i armatorem, w zakładanych i zaplanowanych terminach.

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powiedział, że pieniądze na budowę są zapewnione. - Dlatego powstał fundusz rozwoju spółek, który posiada dużo pieniędzy. W związku z tym ma zabezpieczone środki na budowę promu, to znaczy w układzie konsorcjalnym z bankami - wyjaśnił Gróbarczyk i powtórzył, że odbudowa przemysłu stoczniowego na Pomorzu Zachodnim jest priorytetem rządu. - Projekt "Batory" jest integralną częścią strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Ma za zadanie dać nowy oddech jeśli chodzi o całe Pomorze Zachodnie.

Znane są już dokładne wymiary jednostki. W środę dziennikarzom pokazano jak przebiegają prace nad kolejnymi projektami, uzgodnieniami z Polskim Rejestrem Statków, zamówieniami urządzeń i w końcu budową oraz nadzorem. - Będziemy budowali prom o długości około 218 metrów. Armator będzie mógł przewozić około 200 tirów - mówił Jerzy Pietrzak.

W lipcu stocznia Gryfia powinna rozpocząć zamawianie pierwszych urządzeń na prom. - Rozpocznie się proces wysyłania zapytań ofertowych. Potrwa to jakiś czas - tłumaczył Pietrzak. - Czas na ukończenie projektu techniczno-klasyfikacyjnego mamy przewidziany na koniec stycznia.

Firmy projektowe po ukończeniu dokumentacji będą sprawować nadzór nad budową promu. Dokumentację ma zatwierdzić Polski Rejestr Statków. Generalnym projektantem promu jest Stanisław Domagało, wieloletni pracownik Stoczni Szczecińskiej.
Relacja Grzegorza Gibasa.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty