Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście chce zmniejszyć obszar, jaki dzierżawi w szczecińskim porcie spółka Bulk Cargo. To największa spółka portowa, która zarządza m.in. nabrzeżami przy Basenie Górniczym.
Zarząd Portu twierdzi, że część tych terenów nie jest w pełni wykorzystana - jak tłumaczy Jacek Cichocki, wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Nie jest wykorzystywany. Z naszych analiz wynika, że infrastruktura portowa, która istnieje na tym terenie jest wykorzystywana jedynie w około 50 procentach - dodaje Jacek Cichocki.
Obawiamy się, że ludzie stracą pracę - opowiada Ireneusz Bielczuk z Solidarności Bulk Cargo.
- Zarząd S.A. zrobił nam pokazówkę jakie tereny chce zabrać spółce Bulk Cargo. Zażądali od naszej spółki trzech nabrzeży: Parnica, Górnośląskie i Noteckie. To połowa najlepszych terenów spółki - podsumował Ireneusz Bielczuk.
Portowcy będą mieli zatrudnienie - zapewnia Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Przy naszej analizie zaproponowaliśmy, żeby te nabrzeża zwolnić, ale nie zabrać. Zwolnić i przekazać innym podmiotom, które będą te nabrzeża wykorzystywały w sposób bardziej efektywny, niż robi to w tej chwili obecna spółka - dodaje Dariusz Słaboszewski.
Związkowcy zapowiadają protesty. Negocjacje cały czas trwają.
Dodaj komentarz 6 komentarzy
Czas najwyzszy ukrucic monopolistyczne praktyki BCP!i niech nie zaslaniaja sie zwiazkami zawodowymi.nikt nie moze zaczac dzialalnosci na Basenie Gorniczym bez zgody BCP a to teren skarbu Panstwa!za to,ze ZMPSS wydluza im i remontuje nab.Katowickie to juz mowy nie ma
Proponuje ZMPSiŚ zapoznanie się ze statystykami przeładunkowymi spółek portowych działających na terenie byłej drobnicy, Niemieckiej spółki db i 2 zagranicznych spółek posiadających elewatory w porcie Szczecińskim. Jak to się mówi szału nie ma. Może warto zastanowić się nad odebraniem sic! zwolnieniem przez te spółki terenów dla innych podmiotów, które mogłyby lepiej wykorzystać te tereny portowe. Może prezes SŁABOszewski przedstawi analizę spadków i wzrostów przeładunków za pierwsze półrocze dla szczecińskich spółek portowych. Czyżby ZMPSiŚ bał się zagranicznych spółek i wolał dobrać się do Całkowicie Polskiej Spółki. Sam ZMPSiŚ nie potrafi znaleźć rozwiązania na tereny portowe w rejonie ulicy Basenowej, które leżą odłogiem od 10 lat i chętnych na te tereny jakoś nie widać. Odebranie sic! zwolnienie przez BCPS terenów 3 nabrzeży spowoduje, że przez najbliższe 10 lat będą to nieużytki. Ot Dobra zmiana.
dziwne że ZMPiŚ czepia się szczecińskiej spółki Bulk Cargo, mało to lokalnie patriotyczne, a przecież inne nabrzeża są gorzej wykorzystywane. Drobnica (niemcy) – spadek, elewatory (duńczycy)– masakra, fast (anglicy)– radzi sobie. Ciekawe czy „analizy” pana wiceprezesa są robione dla tych zagranicznych firm i zabierze te nabrzeża?
Pan Prezes SŁABO zna port. Wcześniej zarządzana przez niego Żegluga to porażka. Inne nabrzeża mają mega spadki, wspomniane DB, elewatory i inne. Liczby GUS nie kłamią. Panie Redaktorze proszę przeprowadzić porządne śledztwo, dlaczego ten prezes atakuje bcps a nie słabo działających przeładowców zagranicznych? boi się? ma w tym interes? dlaczego port nie wpuszcza inwestorów na nieużytkowane tereny? grzech zaniechania. ten SŁABY zarząd trzeba zmienić.
Wygląda na to, że ktoś zwietrzył niezły interes kosztem największej spółki portowej w Szczecinie. Mam nadzieję na wnikliwe śledztwo ze strony Radio Szczecin. Z tego co widzę spółka jest w bardzo dobrej kondycji i się rozwija jak widać tutaj: http://m.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/bulk-cargo---port-szczecin-stawia-na-uniwersalnosc-i-inwestuje.html. Nowe sprzęty, inwestycje i plany na przyszłość. Czy Zarząd Morskich Portów nie powinien przypadkiem zajmować się wspieraniem takich firm, zamiast odbierać im tereny?
ZPSiŚ jest pewnego rodzaju pasożytem który żyje dzięki innym organizmom. Spółki portowe są ogołacane z zysków bez względu na to jaka jest koniunktura. Nie ma swoich pieniędzy a ich zyski tak głośno ogłaszane są krwawicą ciężko pracujących dokerów. Bulk Cargo jest największym beneficjentem tych zysków i dzięki ludziom tam pracującym Szanowny Pan Prezes ma taką pensję jak się nie mylę blisko 30 tys. Czy w tych spółkach ktoś, łącznie nawet z prezesami i zarazem właścicielami mają takie wynagrodzenia? NIE!!! Ponadto uściślając Zpsiś nie przebudowuje nabrzeż za swoje a za pieniądze spółek bądź też ze środków które dostaje z dotacji unijnych. Drogi do szczecińskiego portu też nie pogłębia bo robi to Urząd Morski. Tak więc Panie Prezesie niech Pan nie wciska kitu. Teraz kiedy stworzyła się koniunktura na rynkach portowych i przeładunki wzrastają Pan chce swoich kolesi ustawić wydymając tych co pracują 30 lat na wizerunek PORTU SZCZECIN. A może łaskawie panujący prezes dał takie wytyczne że trzeba podnieś haracz aby było na 500+. Dajcie nam portowcom spokojnie pracować, nie chcemy waszej pazernej polityki i waszych pseudo klientów. Jeśli będzie trzeba będziemy się bronić i też wysuniemy pazurki.