We wrześniu rozpoczną się prace ziemne na odcinku Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej pomiędzy Skolwinem a Policami. Chodzi o położenie nowego toru, bo obecnie tylko jeden nadaje się do eksploatacji.
Jak mówi rzecznik PKP PLK - Mirosław Siemieniec, to konieczne, by trasa miała odpowiednią przepustowość.
- Przygotowanie podtorza, ułożenie "kolejowego tortu", czyli odpowiedniej warstwy poszczególnych materiałów, na tym dopiero położone podkłady i tory... - mówi Siemieniec.
Równocześnie rozpocznie się remont dworca w Gryfinie - bo SKM-ka połączy stolice Pomorza Zachodniego również z tym miastem, a także z Goleniowem i Stargardem.
Docelowo ma mieć 40 stacji - w tym 26 w Szczecinie. Do końca marca przyszłego roku, będą gotowe wszystkie projekty i złożone wnioski o pozwolenia na ich budowę.
- Z harmonogramów wynika, że jesteśmy w dobrym czasie i dobrym miejscu, że zakres zadań, które są przed nami powinno się udać zrealizować do czerwca 2022 roku - zapowiada dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego - Roman Walaszkowski.
Cały projekt Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - wraz z zakupem taboru - będzie kosztował prawie 800 milionów złotych.
- Przygotowanie podtorza, ułożenie "kolejowego tortu", czyli odpowiedniej warstwy poszczególnych materiałów, na tym dopiero położone podkłady i tory... - mówi Siemieniec.
Równocześnie rozpocznie się remont dworca w Gryfinie - bo SKM-ka połączy stolice Pomorza Zachodniego również z tym miastem, a także z Goleniowem i Stargardem.
Docelowo ma mieć 40 stacji - w tym 26 w Szczecinie. Do końca marca przyszłego roku, będą gotowe wszystkie projekty i złożone wnioski o pozwolenia na ich budowę.
- Z harmonogramów wynika, że jesteśmy w dobrym czasie i dobrym miejscu, że zakres zadań, które są przed nami powinno się udać zrealizować do czerwca 2022 roku - zapowiada dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego - Roman Walaszkowski.
Cały projekt Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - wraz z zakupem taboru - będzie kosztował prawie 800 milionów złotych.
- Przygotowanie podtorza, ułożenie "kolejowego tortu", czyli odpowiedniej warstwy poszczególnych materiałów, na tym dopiero położone podkłady i tory... - mówi Siemieniec.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Zapowiada się ciekawy pojedynek.
SKM-ka kontra Szcziński Szybki Tramwaj nr 2.
Na dystansie Szczecin Niebuszewo - Szczecin Zdroje.
Mój faworyt SKM-ka.
Trudno powiedzieć, czym będzie szybciej, bo SKM-ka to 10 przystanków, a linia nr 2 to 16-17 do przystanków w Zdrojach, gdzie najwięcej można postać na Wyzwolenia, być może po przebudowie tej ulicy za kilka lat coś zmieni się na lepsze.
PIS DA RADE !!!chyba że coś spiepsz.... PPO KE omon ! ;(
PIS NAJWYŻSZY CZAS ODBUDOWAĆ KOLEJ MIEDZY OSIEDLOWĄ !!!!!!!!!!!!!!!!