Czy port w Świnoujściu będzie w stanie zasilać prądem cumujące statki? To jedno z pytań, które padło podczas 7. Kongresu Morskiego w Szczecinie.
- Podłączamy się do energii elektrycznej w portach w Szwecji, nie zużywamy paliwa konwencjonalnego, wszystkie promy maja wtyczki i podczas postojów nie stwarzamy problemów ekologicznych - mówi prezes Unity Line, Jarosław Kotarski.
Dzięki temu promy nie zanieczyszczają atmosfery spalinami.
- To były duże inwestycje po stronie szwedzkiej, bo trzeba było zapewnić zapas energii elektrycznej dla promu. Z naszej strony to były inwestycje, by dostosować się i gładko przejść ze spalania konwencjonalnego na zasilnie elektryczne tak, by nie było przerw w dostawie prądu i nie zakłócało to porządku na promie - dodał prezes Kotarski.
Polscy armatorzy czekają na podobne instalacje w porcie w Świnoujściu. Według naszych informacji Zarząd Portu przygotowuje się do ich budowy.