Trwają analizy i poszukiwania pogłębiarki, która będzie pracować przy bieżącym utrzymaniu toru wodnego Szczecin-Świnoujście.
- Z pewnością jest to sprzęt potrzebny. Oczywiście - współpracujemy w bieżącej działalności z firmami, które to realizują na rzecz Zarządu Morskich Portów czy spółek zależnych. Natomiast z pewnością posiadanie takiego sprzętu dałoby nam większe możliwości, ale też - być może - większe bezpieczeństwo obsługi tego typu zamówień - mówi Smoliński.
Rząd zabezpieczył pieniądze na bieżące utrzymanie toru wodnego do Szczecina po jego pogłębieniu do 12,5 metra.
- Zwłaszcza teraz, po pogłębieniu - kiedy te ilości się zdecydowanie zwiększą, wydaje się taki zakup być zakupem celowym - mówi Smoliński.
W przeszłości w Szczecinie funkcjonowało Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Dragmor, które dysponowało pogłębiarkami.
Zostało jednak sprywatyzowane i zlikwidowane.
Teraz może to robić pogłębiarka, która na stałe byłaby w Szczecinie - mówi Dariusz Smoliński z Klastra Morskiego Pomorza Zachodniego.