Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Olaf Nowicki [Radio Szczecin/Archiwum]
Ponad 40 milionów złotych rocznie więcej z podwyżek opłat w Strefie Płatnego Parkowania. Szczecińscy kierowcy "opłacą" zakup nowych parkomatów, uzupełnią braki w komunikacji gdy spada sprzedaż biletów i planowane są nowe linie oraz sfinansują przejście na nową generację roweru miejskiego.
Takie informacje przedstawił dzisiaj radnym dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej - Paweł Adamczyk. Podkreślał konieczność kreowania zrównoważonej mobilności miejskiej, której ewidentnie w Szczecinie potrzeba.

- Miasto na przestrzeni ostatnich lat zostało w dużej części zawłaszczone przez samochody - mówił Adamczyk.

Nowa, większa i droższa strefa, według planu ma wystartować od kwietnia przyszłego roku, więc wspomniane 40 milionów złotych z opłat dotyczy 8 miesięcy przyszłego roku. Prezes miejskiej spółki "Nieruchomości i Opłaty Lokalne" Radosław Kanarek odpierał pojawiające się zarzuty, że w Szczecinie za SPP zapłacimy niczym w największych polskich miastach.

- W Opolu stawka wynosi 3,60 zł. To jest miejscowość, która jest trzykrotnie mniejsza od Szczecina - podkreślał Kanarek.

Urząd Miasta zamierza także pobierać opłaty na czterech dotychczas bezpłatnych parkingach np. pod Trasą Zamkową. Tu nie ma jeszcze określonej daty. Wiadomo za to, że radni zagłosują "za" bądź "przeciw" zmianom na najbliższej sesji, czyli w przyszły wtorek 22 września.
Relacja Andrzeja Kutysa.

Dodaj komentarz 6 komentarzy

Władza "obniżyła" podatek PIT który to zasila budżety miast, w związku z czym miasta muszą szukać dochodów gdzie indziej. Lekcja ekonomii w praktyce.
To jest po prostu skandal! Miasto nie inwestuje w parkingi ani naziemne ani podziemne. Nie buduje nowych przepraw/mostów przez Odrę. Pieniędzmi szasta za to na stadion i fabrykę wody. W uzasadnieniu likwidacji parkingu przy Orła Białego podaje że zerwanie betonu obniży temperaturę i zwiększy wchłanianie deszczówki do wód gruntowych. Z drugiej strony miaso zabetonowało aleję kwiatową,plac Colleoniego, pl. Solidarności itd.zgodzilo się na CH GALAXY i CH KASKADA w samym centrum miasta! Piękne słowa o ładzie komunikacyjnym... Bzdety, brak pomysłu i skok na kasę bo wiadomo inwestycje stadion i aquapark kosztują. Żałuję że głosowałem na taka prezydenturę w mieście . Mea culpa! P. S. Tylko błagam bez komentarzy w stylu to wina KACZYŃSKIEGO..
Już Pan Kuba napisał wszystko, nic dodać nic ująć...
Dziwne, sięgać do portfeli kierowców, a jednocześnie tak mocno nimi gardzić i zabierać im parkingi w centrum, zabierać jezdnie dla ścieżek rowerowych i ogródków piwnych, czy też ustalać niekorzystną organizację ruchu drogowego, a także nie przeprowadzać elementarnych remontów miejsc parkingowych strefy, czyli nawet prawidłowego oznakowania, nie wspominając o obniżaniu krawężników...
Gardzić kierowcami? To pokazuje że można wydawać na infre samochodowa i 500mln rocznie i niektórym będzie mało bo będą mieć problem ze innym grupom ruchu też się co daje a nie tylko ciągle kierowcom. Remont al. JP 2, obwodnica śródmiejska z węzłem Łekno, węzeł granitowa, węzeł glebokie, Szafera, węzeł na energetyków w przetargu. To tylko kilka inwestycji drogowych, zestawiając te kwoty choćby z inwestycjami na komunikację miejską wychodzą wręcz śmieszne porównania, ale jak widać są tacy którym zawsze będzie mało i będą chcieli więcej i więcej dróg i po drodze będą narzekać że się ich szkaluje i nie patrzy na ich potrzeby.
Nie neguję większości inwestycji drogowych prowadzonych przez miasto. Jednak część dróg jest remontowanych powtórnie, nie ma pomysłu na parkingi podziemne tak jak w innych dużych miastach i nie ma nowych mostów/przepraw łączących prawobrzeże i lewobrzeże (proszę sobie sprawdzić jak jest np. w Wrocławiu)To tak jakby w domu w którym leje się na łeb bo dach jest do wymiany zajmować się remontem sypialni. Ok, płaćmy za strefę ale zobaczmy jak te pieniądze są inwestowane i poprawiają miejską infrastrukturę.Lepsza byłaby jedna strefa ze zryczałtowaną opłatą na prostych zasadach gdzie każdy płaci tak samo i nie szuka się B zamiast A.Kara 200 zł za brak biletu to chyba jednak przesada ? Zieleń miejska w rozumieniu głównych placów porażka, wszędzie beton ! Kto wpadł na pomysł cięcia granitowych płyt i wykładania nim chodników a przestrzeni między płytami kostką brukową ?! Po roku kostka najczęściej jest zapadnięta.Dwa wielkie CH w ścisłym centrum ..itd. itp.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty