Trwa rozładunek maszyny, która będzie drążyć tunel pod Świną. Przy nabrzeżu cumuje statek Da Chang, z którego elementy "wielkiego kreta" są przewożone w rejon komory startowej.
- To ważny dzień, bo mamy wyładunek elementów maszyny, która będzie drążyła tunel w Świnoujściu. Mam dużą, osobistą satysfakcję, że obietnice, które składaliśmy są dotrzymywane, tunel powstaje za niebagatelną kwotę, bo to prawie 1 miliard złotych. Z tego 85 procent z programów unijnych, o których podziale decyduje rząd; decyzją rządu te środki, tu do Świnoujścia, zostały skierowane - powiedział.
Na tę inwestycje od lat czekali przede wszystkim mieszkańcy Świnoujścia - uzupełnił Janusz Żmurkiewicz, prezydent miasta.
- Serce się raduje. Mogę dziś stanąć przed mieszkańcami i powiedzieć, że pod koniec 2022 roku będziemy przejeżdżali tunelem nie czekając w kolejkach na prom - mówił.
Wicewojewoda zachodniopomorski, Marek Subocz podkreślał, że to jeden z kluczowych momentów całej inwestycji.
- Transport trwał prawie miesiąc, w końcu maszyna zgodnie z harmonogramem jest w Świnoujściu. To jest bardzo ważne, bo dzięki niej inwestycja może się rozpocząć - powiedział.
Subocz zwracał także uwagę na dobrą współprace na linii samorząd - rząd, bez której budowa tunelu nie byłaby możliwa.
- Te działania pokazują, że ta współpraca samorządu z rządem jest, ale też dzięki parlamentarzystom PiS, a przede wszystkim dzięki panu ministrowi Joachimowi Brudzińskiemu ta inwestycja na Pomorzu Zachodnim na miejsce - dodał.
Prace przy budowie tunelu od samego początku idą wielotorowo.
- Jesteśmy w tej chwili dokładnie 2 lata i 1 miesiąc od podpisania umowy. Projekt jest realizowany w formule "projektuj i buduj", czyli pierwsze 15 miesięcy zaplanowane było na wykonanie projektu, uzyskanie wszelkich pozwoleń i rozpoczęcie prac budowlanych. I tak to "się zadziało" - podkreśla Krzysztof Laskowski, dyrektor pionu infrastruktury w firmie PORR S.A.
Prace na budowie rozpoczęły się na początku 2020 roku.
- To był równoległy proces - wykonywanie prac na miejscu i konstruowanie maszyny w Chinach. Na dzisiaj jesteśmy z dokładnością do kilku dni zgodni z harmonogramem, który był przygotowany dwa lata temu - podkreślił.
Maszyna TBM, która wydrąży tunel pod Świną przypłynęła w 129 częściach. Przez najbliższe tygodnie będzie rozładowywana.
Jej montaż potrwa kilka miesięcy, a pracę zacznie w marcu przyszłego roku.
- Mam dużą, osobistą satysfakcję, że obietnice, które składaliśmy są dotrzymywane, tunel powstaje za niebagatelną kwotę, bo to prawie 1 miliard złotych. Z tego 85 procent z programów unijnych, o których podziale decyduje rząd; decyzją rządu te środki, tu do Świnoujścia, zostały skierowane - powiedział.
- Serce się raduje. Mogę dziś stanąć przed mieszkańcami i powiedzieć, że pod koniec 2022 roku będziemy przejeżdżali tunelem nie czekając w kolejkach na prom - mówił.
- Transport trwał prawie miesiąc, w końcu maszyna zgodnie z harmonogramem jest w Świnoujściu. To jest bardzo ważne, bo dzięki niej inwestycja może się rozpocząć - powiedział.
- Te działania pokazują, że ta współpraca samorządu z rządem jest, ale też dzięki parlamentarzystom PiS, a przede wszystkim dzięki panu ministrowi Joachimowi Brudzińskiemu ta inwestycja na Pomorzu Zachodnim na miejsce - dodał.
- Jesteśmy w tej chwili dokładnie 2 lata i 1 miesiąc od podpisania umowy. Projekt jest realizowany w formule "projektuj i buduj", czyli pierwsze 15 miesięcy zaplanowane było na wykonanie projektu, uzyskanie wszelkich pozwoleń i rozpoczęcie prac budowlanych. I tak to "się zadziało" - podkreśla Krzysztof Laskowski, dyrektor pionu infrastruktury w firmie PORR S.A.
Dodaj komentarz 6 komentarzy
Dlaczego nie można było tego zrobić 10 lat temu?
Bo pieniądze, które PiS zarezerwował na tunel w Świnoujściu zostały przez PO po dojściu do władzy przekierowane na budowę tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.
ale o tym, że W TLE PROTESTOWALI STOCZNIOWCY z dawnej Morskiej Stoczni remontowej, która teraz przez Zarembę i PiS jest wyprzedawana za grosze, by ratować Gryfię I stołek - TO ANI SŁOWEM!
No jak tam plebsie radujecie się w waszym kraju rad
Budżet Polski nie był wstanie pokryć budowy dwóch tuneli w jednym czasie. Trzeba pamiętać ze w tym samym czasie musieliśmy pokryć koszta organizacji Euro2012. Można zapytać dlaczego nie robi się w tym samym czasie tunelu na wysokości Polic i zachodnią obwodnice Szczecina ?
@Maciej - serio ROBI SIĘ zachodnią obwodnicę Szczecina???
Wierzysz propagandzie? ;)