Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz

Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Ostatni dzień po staremu. Od środy, 31 marca Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie będzie droższa i większa. Uchwała powiększająca SPP i podnosząca opłaty wchodzi w życie 31 marca.
Nie będzie biletów rocznych. Abonament na postój w strefie mogą wykupić tylko ci, którzy płacą podatki w Szczecinie. A więc jeśli do pracy w Szczecinie dojeżdżamy spod Szczecina, nie kupimy już karnetu.

Abonament miesięczny w strefie A kosztuje 240 zł, w strefie B - 150 zł. Dzienny abonament w strefie A to 30 zł a w strefie B - 20 zł. Godzina parkowania w strefie A kosztuje - 3,6 zł a w strefie B - 2,8 zł.

Roczny abonament dla mieszkańców strefy kosztuje 360 zł. Mieszkaniec obszaru SPP musi być płatnikiem podatku dochodowego. To samo zastrzeżenie dotyczy uprawnienia do opłaty zryczałtowanej za hybrydy (opłata miesięczna za hybrydy 50 zł).

Raz dziennie kwadrans postoju jest za darmo (pod warunkiem pobrania z parkomatu biletu zerowego).

Operator strefy, czyli spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne przygotowała 60 tys. ulotek z informacjami o zmianie w strefie. Trafią do skrzynek pocztowych. Tam, gdzie będą podwyżki opłat, kontrolerzy wsadzają ulotki za wycieraczki. W autobusach i tramwajach wyświetlają się spoty informacyjne.

Odpowiedzią na podwyżki cen za strefę, mają być obniżki cen sieciówek na autobusy i tramwaje; ma być też uruchomiona dodatkowa linia autobusowa.

Do tej pory do miejskiej kasy z tytułu SPP wpływało około 16 mln złotych. Teraz będzie to 50 mln złotych.

Miasto informuje, że nie zdąży z oznakowaniem strefy przed 31 marca i zapewnia jednocześnie, że tam, gdzie będzie brakować odpowiednio wymalowanych linii, opłaty nie będą pobierane.

Dodaj komentarz 6 komentarzy

Miejmy nadzieję, że dodatkowa kasa trafi do budżetu SKM-ki i przyspieszy jej budowę. To będzie prawdziwa rewolucja w komunikacji.
Może trochę gratów zniknie z ulic
SKM jest budowana z pieniędzy PKP PLK, nie miasta. W gestii Szczecina jest budowa infry, jak dojścia do przystanków i parkingi obok, natomiast część kolejowa to PKP.
To, że strona internetowa szczecińskiej strefy płatnego parkowania nie jest intuicyjna jest oczywiste, ale Radio Szczecin mogłoby pokazać mapę z zaznaczonym obszarem nowej strefy, aby pokazać o ile uległa zwiększeniu.
Dlaczego ten 15 minutowy darmowy bilet jest jednorazowy i nie mogę mogę go zakończyć po np. 5 minutach w parkomacie albo w moBobilet i zaparkować w innym punkcie lub strefie ??
Skoro można parkować w SPP 15 minut bezpłatnie to zmuszanie mnie bez sensu do parkowania bez koniecznej potrzeby na jednej ulicy nie ma nic wspólnego z oczekiwaną przez urzędników tzw. rotacją !? Ja mam akurat takie potrzeby że raz parkuję w Strefie B na 5 minut a raz w Strefie A na 0k.7-10 minut. A potem mnie w mieście nie ma. Jeżeli oczekuje się rotacji miejsc to zarówno Radni Miejscy jak i urzędnicy powinni przewidzieć że wielu dostawców np. prasy , pieczywa itp. kończy zaopatrzenie w okolicach czasu rozpoczęcia pobierania opłat. Te 15 minut to dobry pomysł , tylko wykonanie ...jak zawsze.
Super, przecież te podwyżki to w trosce o nas i nasze dobro itd. Itp Nadmienię tylko ze miasto jak nie wybudowało ani jednego parkingowca czy parkingu miejskiego podziemnego, nowej przeprawy przez Odrę jak nie było tak nie ma. Bedzie jednak rozbiórka łącznikow Trasy Zamkowej pod płaszczykiem okazania dobrej woli i ogłoszenia przetargu na 1 słownie jeden parkingowiec i po to by uciszyć nieprzychylne głosy. Infrastrukturę drogowa raczej się rozbudowuje a nie niszczy i to jeszcze przy tezie o wielkiej ilości aut w Szczecinie. Wiadomo że chodzi wyłącznie o kasę i wpływy do budżetu aby tak pozyskanymi środkami załatać niedobory.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty