Napisali do nas szczecińscy motorniczowie: "Mamy 21-wiek a naszym nieodłącznym i niezbędnym narzędziem w pracy jest zwrotnik - czyli potocznie mówiąc długi, metalowy pręt, którym przekładamy zwrotnice ręcznie. Większość zwrotnic można zmienić używając pilota na podczerwień, który jest zamontowany w każdym pojeździe szynowym, lecz są miejsca gdzie owe zwrotnice trzeba przestawić ręcznie, tak jak to bywało 30, 40, 50 lat temu. Konkretnie chodzi o zwrotnicę, która usytuowana jest na skrzyżowaniu ul. Jagielońskiej, chcąc skręcić w prawo w Al. Piastów. Jest to przystanek, na którym tramwaj linii "5" skręca w lewo a linii "4" w prawo. Częstotliwość kursowania co 12 minut każdej z linii, czyli łatwo przeliczyć, że motorniczy 5 razy w ciągu godziny wychodzi na zewnątrz pojazdu aby przestawić zwrotnicę".
Bardzo dziękujemy za sygnał, naszymi gośćmi byli dyrektor ds. technicznych Tramwajów Szczecińskich Zbigniew Dąbrowski oraz przewodniczący Związku Zawodowego Tramwajarz Andrzej Cielas.
Bardzo dziękujemy za sygnał, naszymi gośćmi byli dyrektor ds. technicznych Tramwajów Szczecińskich Zbigniew Dąbrowski oraz przewodniczący Związku Zawodowego Tramwajarz Andrzej Cielas.