Atmosfera przed strajkiem nauczycieli staje się coraz gęstsza. W zeszłym tygodniu wicepremier Beata Szydło i minister Anna Zalewska uspokajały, że egzaminy ósmoklasistów i egzaminy gimnazjalne odbędą się. Oliwy do ognia dolał jednak prezes ZNP Sławomir Broniarz. W jednym z wywiadów radiowych powiedział, że strajk to nie wszystko, a ZNP ma jeszcze w ręku oręż, jakim jest promocja uczniów. "Jeśli go wykorzystamy, to edukacji grozi kompletny kataklizm” - powiedział. Dodajmy, że za promocję uczniów do wyższych klas odpowiedzialne są rady pedagogiczne i to one podejmują decyzje w tej sprawie. Wiceminister edukacji Maciej Kopeć uważa, że "groźba utrudnienia promocji dla wszystkich uczniów jest działaniem wyjątkowo nieodpowiedzialnym". Premier Mateusz Morawiecki przypomniał dziś, że wynagrodzenia nauczycieli w trzech poprzedzających rządy PiS latach rosły o 0 proc. Premier podkreślił, że rząd stara się poprzez dialog z nauczycielskimi związkami dojść do porozumienia.
Kolejny wątek w tej sprawie to stanowisko szczecińskiej kurii, która w piśmie do katechetów w Zachodniopomorskiem stwierdza - "nauczyciele religii nie powinni angażować się w tego rodzaju akcje strajkowe. Statut katechety precyzuje, że katecheci nie angażują się w działalność związków zawodowych, szczególnie wrogo nastawionego do Kościoła ZNP".
Związek Nauczycielstwa Polskiego domaga się 1000 zł podwyżki dla nauczycieli i pracowników oświaty. Od 5 do 25 w szkołach trwa referendum strajkowe. Jeśli nauczyciele poprą strajk, to zacznie się on 8 kwietnia. Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia, że zaplanowane na kwiecień i maj egzaminy odbędą się zgodnie z harmonogramem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Związek Nauczycielstwa Polskiego domaga się 1000 zł podwyżki dla nauczycieli i pracowników oświaty. Od 5 do 25 w szkołach trwa referendum strajkowe. Jeśli nauczyciele poprą strajk, to zacznie się on 8 kwietnia. Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia, że zaplanowane na kwiecień i maj egzaminy odbędą się zgodnie z harmonogramem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.