Wzmocnienie ochrony przeciwpożarowej budynków, w której prowadzona jest działalność o charakterze rozrywkowym, jak np. escape roomy - takie jest założenie nowelizacji rozporządzenia, które Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowało do opiniowania.
Nowelizacja powstaje w związku z piątkowa tragedią w koszalińskim escape roomie, w którym zginęło pięć nastolatek.
Najważniejsza z proponowanych zmian zakłada, że właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu typu escape room powinien, jeszcze przed rozpoczęciem działalności oraz, co najmniej raz na dwa lata, przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji ewakuacji ludzi oraz sprawdzić wymagania ochrony przeciwpożarowej.
Jeśli znowelizowane rozporządzenie wejdzie w życie, właściciele escape roomów będą mieli 30 dni na przeprowadzenie takich ćwiczeń.
Najważniejsza z proponowanych zmian zakłada, że właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu typu escape room powinien, jeszcze przed rozpoczęciem działalności oraz, co najmniej raz na dwa lata, przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji ewakuacji ludzi oraz sprawdzić wymagania ochrony przeciwpożarowej.
Jeśli znowelizowane rozporządzenie wejdzie w życie, właściciele escape roomów będą mieli 30 dni na przeprowadzenie takich ćwiczeń.