To będzie terminal obsługujący gospodarkę Polski, ale też Czech i Słowacji - mówił w rozmowie z reporterem Radia Szczecin wojewoda zachodniopomorski. Krzysztof Kozłowski dodaje, że budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu to strategiczna inwestycja dla polskiej gospodarki.
Władze Świnoujścia zastanawiają się nad rozpisaniem referendum w tej sprawie. Przeciwko inwestycji protestuje grupa kilkunastu osób. Rada miasta zwleka z przyjęciem uchwały umożliwiającej rozpoczęcie budowy terminala.
Według wojewody o wiele silniejsze argumenty są "za" budową. - To większe wpływu do budżetu miasta z tytułu podatku od nieruchomości i nowe miejsca pracy - terminal będzie zatrudniał od 800 do 1,2 tys. osób - wylicza Kozłowski.
Protestujący sprzeciwiają się inwestycji, bo budowa wiąże się z wycinką lasu i zajęciem dwóch kilometrów plaży.
Krzysztof Kozłowski zapewnia, że wszystko musi odbyć się zgodnie z prawem środowiskowym. - Nie bałbym się tego terminala z tego względu, że dziś budowa dużej infrastruktury o charakterze strategicznym musi spełniać bardzo wyśrubowane normy środowiskowe, które przewiduje prawo Unii Europejskiej - mówi wojewoda zachodniopomorski.
Terminal kontenerowy miałby powstać na świnoujskim Warszowie. Według wstępnych szacunków, budowa kosztowałaby około dwóch miliardów złotych.
Według wojewody o wiele silniejsze argumenty są "za" budową. - To większe wpływu do budżetu miasta z tytułu podatku od nieruchomości i nowe miejsca pracy - terminal będzie zatrudniał od 800 do 1,2 tys. osób - wylicza Kozłowski.
Protestujący sprzeciwiają się inwestycji, bo budowa wiąże się z wycinką lasu i zajęciem dwóch kilometrów plaży.
Krzysztof Kozłowski zapewnia, że wszystko musi odbyć się zgodnie z prawem środowiskowym. - Nie bałbym się tego terminala z tego względu, że dziś budowa dużej infrastruktury o charakterze strategicznym musi spełniać bardzo wyśrubowane normy środowiskowe, które przewiduje prawo Unii Europejskiej - mówi wojewoda zachodniopomorski.
Terminal kontenerowy miałby powstać na świnoujskim Warszowie. Według wstępnych szacunków, budowa kosztowałaby około dwóch miliardów złotych.