Samochody dostawcze Volkswagena produkowane w Stargardzie Szczecińskim? Niemiecki koncern myśli o zbudowaniu fabryki w Polsce.
Prawdopodobnie, pod uwagę brane są trzy lokalizacje: w Zachodniopomorskiem, na Dolnym Śląsku oraz w Wielkopolsce. W naszym regionie mogłoby chodzić o Stargard Szczeciński, a dokładnie Regionalny Park Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz mówi, że cały czas toczą się rozmowy z inwestorami, ale żaden z nich nie zdradza do końca swoich zamiarów. Przyznał, że jedna z zainteresowanych firm jest z branży motoryzacyjnej.
Prezydent Stargardu Szczecińskiego Sławomir Pajor powiedział, że nic nie wie o lokalizacji fabryki Volkswagena. Dodał, że takie rozmowy mogą zaszkodzić inwestycji.
W siedzibie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, która zarządza terenami w Stargardzie, o inwestycji niemieckiego koncernu też nikt nie chciał rozmawiać.
Agencja Routera poinformowała, że koncern nie jest jeszcze zdecydowany w stu procentach na budowę fabryki w Polsce, ale podaje już datę wbicia pierwszej łopaty - to marzec przyszłego roku. Volkswagen ma fabrykę w Poznaniu.
Wartość inwestycji szacuje się na miliard złotych. W fabryce za cztery lata mogłoby pracować nawet 3 tys. osób.
Marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz mówi, że cały czas toczą się rozmowy z inwestorami, ale żaden z nich nie zdradza do końca swoich zamiarów. Przyznał, że jedna z zainteresowanych firm jest z branży motoryzacyjnej.
Prezydent Stargardu Szczecińskiego Sławomir Pajor powiedział, że nic nie wie o lokalizacji fabryki Volkswagena. Dodał, że takie rozmowy mogą zaszkodzić inwestycji.
W siedzibie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, która zarządza terenami w Stargardzie, o inwestycji niemieckiego koncernu też nikt nie chciał rozmawiać.
Agencja Routera poinformowała, że koncern nie jest jeszcze zdecydowany w stu procentach na budowę fabryki w Polsce, ale podaje już datę wbicia pierwszej łopaty - to marzec przyszłego roku. Volkswagen ma fabrykę w Poznaniu.
Wartość inwestycji szacuje się na miliard złotych. W fabryce za cztery lata mogłoby pracować nawet 3 tys. osób.