Projekt uchwały krajobrazowej Szczecina, dzięki której w mieście ma być porządek z reklamami, przedstawił Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. To już druga wersja dokumentu.
- Ten też tego nie zapewni - oceniał w programie "Radio Szczecin na Wieczór" Marek Duklanowski, radny Prawa i Sprawiedliwości oraz przewodniczący komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska. - To jest ta rzecz, która różni nas od Gdańska i od Łodzi. U nas wszystkie reklamy, które są legalne - zgodnie z pozwoleniem na budowę po 1989 roku albo zgłoszeniem robót budowlanych - pozostaną. W tamtych miastach jest rok albo dwa na usunięcie tych reklam, które są niezgodne z zasadami. U nas będzie to jak wejście do pokoju dziecka, w którym już jest bałagan i mówienie: dzieci nie zróbcie większego bałaganu, nie wyciągajcie kolejnych klocków.
Podobnego zdania jest radny Platformy Obywatelskiej Wojciech Dorżynkiewicz. Jak mówił, legalne reklamy i tak pozostaną na swoich miejscach. - To jest półśrodek, taki "kwiatek do kożucha". Miasto będzie mogło pochwalić się, że ma uchwałę krajobrazową, a niestety centrum Szczecina, w ciągu pięciu-sześciu lat, będzie dalej zabałaganione reklamami - komentował Dorżynkiewicz.
Miejskim radnym wtórowała architekt Dominika Jackowski ze stowarzyszenia "Lepszy Szczecin". - Ta uchwała będzie tylko porządkowała wszystkie reklamy, które pojawią się po dniu uchwaleniu tej uchwały. Nie wiem z jakiego powodu pozwalamy na to, żeby ten cały chaos, który dzisiaj mamy, dalej istniał - mówiła architekt.
Jak jednak zapewniał zastępca dyrektora ZDiTM ds. infrastruktury drogowej Sebastian Fritsch, aż 81 proc. reklam w Szczecinie jest nielegalnych. Zgodnie z zapisami projektu oznacza, to że znikną one z miejskiej przestrzeni, ale - jak dodawał Fritsch - na nich porządki się nie skończą.
- Mogą pozostać w dotychczasowym stanie wyłącznie tablice i urządzenia reklamowe, które powstały i posiadają przyjęte zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych bez sprzeciwu lub pozwolenie na budowę - wyjaśniał Sebastian Fritsch.
Z projektem uchwały ZDiTM-u można zapoznać się do 28 lutego w siedzibie zarządu przy ul. Klonowica oraz w internecie na stronie www.geoportal.szczecin.pl. Urzędnicy będą przyjmować uwagi do 14 marca.
- U nas wszystkie reklamy, które są legalne - zgodnie z pozwoleniem na budowę po 1989 roku albo zgłoszeniem robót budowlanych - pozostaną - mówił w programie "Radio Szczecin na Wieczór" Marek Duklanowski, radny Prawa i Sprawiedliwości oraz przewodniczący
- To jest półśrodek, taki "kwiatek do kożucha" - mówił radny Platformy Obywatelskiej Wojciech Dorżynkiewicz.