Porty w Szczecinie i Świnoujściu mogą mieć bardzo duże znaczenie dla państw Europy Środkowo Wschodniej - uważają uczestnicy konferencji, którzy w środę spotkali się w Szczecinie. Rozmawiano m.in. o perspektywach rozwoju portów ujścia Odry.
- Port będzie miał swoje miejsce na mapie Morza Bałtyckiego. Zwróćmy uwagę na Świnoujście: port gazowy - lider na Bałtyku, terminal promowy w Świnoujściu - lider na Bałtyku. To są bardzo ważne ogniwa naszej składanki - mówił prezes Zarządu Morskich portów Szczecin Świnoujście Dariusz Słaboszewski.
Atrakcyjność portów w Szczecinie zwiększą przygotowywane inwestycje - mówił wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Jerzy Materna. Rząd chce wzmocnić porty w Szczecinie i Świnoujściu - dodał.
- Nadchodzi wiele inwestycji, by port Szczecin, który był portem trochę zaniedbanym urósł do rangi portu, który będzie coraz większe statki przyjmował. Jesteśmy w przededniu rozpisania przetargu na tor wodny do 12,5 metra głębokości. Jest już wstępna decyzja na budowę głębinowego, kontenerowego portu w Świnoujściu - zapowiedział Jerzy Materna.
Dziś porty Szczecina i Świnoujścia przeładowują około 3 mln ton towarów pochodzących z Czech i Słowacji. Uczestnicy konferencji liczą, że prowadzone inwestycje ściągną do portów naszego regionu więcej towarów tranzytowych.