Świnoujski samorząd przyjął Strategię Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. To znaczy, że w przyszłości będzie mógł starać się o dofinansowanie komunikacyjnych inwestycji z unijnych funduszy.
Strategia przygotowana została przez zespół Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a jej przyjęcie przez samorząd otwiera drzwi do pozyskania unijnych funduszy.
- Samorządy, które nie przyjmą takiej uchwały nie będą mogły korzystać z pieniędzy unijnych w zakresie infrastruktury związanej z mobilnością - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Łukasz Jaroszek odpowiedzialny za tworzenie strategii zaznacza, że ta zakłada przede wszystkim ograniczenie transportu osobowego.
- Z punktu widzenia poprawy wykluczenia komunikacyjnego czy zmniejszenia uzależnienia od samochodu najbardziej istotny jest ruch pieszy, następnie rowerowy, następnie transport publiczny... - wylicza Jaroszek.
Dodaje, że dla Świnoujścia kluczowy ma być rozwój sieci kolejowej.
- Elektryfikacja i rozbudowa do dwutorowej linii kolejowej nr 996, budowa węzłów przesiadkowych, budowa ciągu pieszo-rowerowego łączącego Świnoujście i Międzyzdroje, budowa parkingów buforowych... - powiedział.
Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Sanepid.
- Samorządy, które nie przyjmą takiej uchwały nie będą mogły korzystać z pieniędzy unijnych w zakresie infrastruktury związanej z mobilnością - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Łukasz Jaroszek odpowiedzialny za tworzenie strategii zaznacza, że ta zakłada przede wszystkim ograniczenie transportu osobowego.
- Z punktu widzenia poprawy wykluczenia komunikacyjnego czy zmniejszenia uzależnienia od samochodu najbardziej istotny jest ruch pieszy, następnie rowerowy, następnie transport publiczny... - wylicza Jaroszek.
Dodaje, że dla Świnoujścia kluczowy ma być rozwój sieci kolejowej.
- Elektryfikacja i rozbudowa do dwutorowej linii kolejowej nr 996, budowa węzłów przesiadkowych, budowa ciągu pieszo-rowerowego łączącego Świnoujście i Międzyzdroje, budowa parkingów buforowych... - powiedział.
Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Sanepid.