Siedem firm jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową obwodnicy Stargardu na DK nr 20.
Zakładany koszt prac - w złożonych przez wykonawców ofertach - mieści się w przedziale 76-92 milionów złotych. Inwestycja powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Teraz oferty będą sprawdzane.
Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu drogi krajowej nr 20 i S-10. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej.
Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK 20 około 500 metrów za granicą Stargardu.
Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 roku.
Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu drogi krajowej nr 20 i S-10. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej.
Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK 20 około 500 metrów za granicą Stargardu.
Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 roku.