Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » STARE, ALE JARE...
Gdzieś daleko na Karaibach, gdy żaglowce dumnie pływały po morzach i oceanach, żył sobie pewien blondynek, który bardzo chciał zostać piratem. Kwalifikacje miał nieliche, bo - jak się chwalił - potrafi wstrzymać oddech pod wodą przez całe 10 minut.

A imię jego było jakże zwyczajne: Guybrush Threepwood.

Gdy w 1990 roku zadebiutowała gra The Secret of Monkey Island, gracze zbierali szczęki z podłogi. To był złoty wiek gatunku przygodówek point'n'clik. Dlaczego? Moim zdaniem dlatego, że w owych czasach były po prostu najładniejsze. "Jedynka" mieściła się na 4 dyskietkach - a już "dwójka" Monkey Island 2: LeChuck's Revenge bodajże na... 11 dyskietkach!

Więc mieliśmy piękną, narysowaną ręcznie grafikę i - koszmarnie wysoki poziom trudności. To znaczy: sama gra była prześmieszna, postaci niezwykle sympatyczne, ale zagadki bynajmniej nie należały do najprostszych. Na zasadzie: użyj sztucznej skóry na studzience ściekowej, aby zrobić trampolinę i wskoczyć na strych jakiegoś budynku...

Często kończyło się więc na "przeklikiwaniu" wszystkiego na wszystkim, sprawdzaniu różnych możliwości - aż graczom kończył się słownik wyrazów brzydkich. A pamiętajcie - wtedy nie było internetu i trzeba się było nieźle nabiedzić, aby zdobyć solucję.

Na rynku jest 5 gier z serii, dwie pierwsze - najstarsze - wydano jeszcze raz z uwspółcześnioną grafiką. Ale zapewniam, że nawet oryginały, jak przymkniecie nieco oko na piksele, to dalej wyglądają naprawdę okazale. Ja uwielbiam zwłaszcza "trójkę", Curse of Monkey Island wygląda jak film animowany, ta gra w oryginale w ogóle się nie zestarzała. A w 2009 roku wydano ostatnią na razie grę z serii czyli Tales of Monkey Island.

A jaka jest owa tytułowa "Tajemnica Małpiej Wyspy" z pierwszej gry z serii? Sprawdźcie, odpalcie, zagrajcie - to dalej świetne gry przygodowe, absolutna klasyka gatunku!
 

Zobacz także

2013-08-09, godz. 11:52 [09.08.2013] Asteroids (1979r.) To jedna z najważniejszych gier w historii branży. Był rok 1979, gdy w salonach zadebiutowały automaty z grą Asteroids. Ultranowoczesny statek kosmiczny… » więcej 2013-07-26, godz. 12:25 [26.07.2013] Rick Dangerous (1989r.) Koniec II wojny światowej, agent brytyjskiego wywiadu Rick Dangerous wyrusza z tajną misją do amazońskiej dżungli. Oczywiście wszystko idzie źle, samolot… » więcej 2013-07-19, godz. 15:28 [19.07.2013] Medal of Honor: Allied Assault (2002r.) II wojna światowa w branży elektronicznej rozrywki ma długą i bogatą historię. A w 2002 roku zapisano kartę na wyraz chlubną. Po premierze Medal of… » więcej 2013-07-12, godz. 18:08 [12.07.2013] Wing Commander (1990r.) "Nazywasz się Christopher Blair. Jesteś debiutantem i jako najsłabsze ogniwo kosmicznej eskadry dostajesz najsłabszy sprzęt. Wsiadaj do środka swojego gwiezdnego… » więcej 2013-06-28, godz. 12:01 [28.06.2013] Sydnicate (1993r.) W roku 2096 światem rządzą bezwzględne korporacje. A Ty jesteś częścią tego systemu. Jako jeden z ósemki agentów zajmiesz się brudną robotą na zlecenie… » więcej 2013-06-21, godz. 13:29 [21.06.2013] High Noon (1984r.) Dawno temu, gdzieś na krańcach Dzikiego Zachodu samotny szeryf wychodzi na ulicę. Samotny stróż prawa czuwa nad bezpieczeństwem mieszkańców... i ich pieniędzy… » więcej 2013-06-07, godz. 14:08 [07.06.2013] WORMS (1994r.) Bierz robala na cel i strzel! Był 1994 rok, gdy posiadacze komputerów Amiga poznali grę Worms - pierwszą z długiej serii brytyjskiego studia Team17. Gracz… » więcej 2013-05-29, godz. 11:57 [31.05.2013] Mega-Lo-Mania (1991r.) Bycie bogiem to niełatwa sprawa. Trzeba dbać o swoich wyznawców i pomóc im w rozbudowie imperium, które podbije całą planetę. I wszystkie plemiona - skoro… » więcej 2013-05-24, godz. 13:36 [24.05.2013] Tapper (1983r.) Komu kufelek zimnego jasnego? W oszronionym kuflu? Dla pana jedno, dla pana i dla pana - spragnionych coraz więcej, czy wyrobię się z podawaniem pysznego… » więcej 2013-05-17, godz. 10:56 [17.05.2013] Planescape: Torment (1999r.) Gdy wokół siebie egzystują niezliczone ilości równoległych światów, nie obowiązują żadne reguły, bo każdą można złamać. Trzeba tylko znaleźć… » więcej
1819202122