Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » PUBLICYSTYKA
Błędy, zapadanie się w tekstury, dziwaczne animacje i totalny chaos - oto krótkie podsumowanie gry Tony Hawk's Pro Skater 5. Wygląda na to, że wydawca poganiany wizją utraty licencji wypuścił na rynek TOTALNĄ "niedoróbę". Doszło do tego, że patch, łatka naprawiająca błędy to ponad 7 giga danych do ściągnięcia - gdy sama gra ma niespełna 5 giga... Dramat.


Na kolejny dramat zapowiadają się ceny gogli do wirtualnej rzeczywistości. Wspominaliśmy już w Giermaszu, że te przygotowywane przez Sony będą kosztować przynajmniej tyle, co konsola - a jak się właśnie dowiedzieliśmy, również za konkurencyjny Oculus Rift zapłacimy "jak za zboże". Przynajmniej 350 dolarów a nawet 1500 dolarów z dedykowanym komputerem. Ała...

W chwili premiery nie było takiego PC-ta, który wyświetlałby płynnie tę grę: sprawa Batman: Arkham Knight stała się słynna, wszak doszło do wycofania ze sklepów komputerowej wersji produkcji. W tym czasie wydawca w pocie czoła łatał błędy w optymalizacji i podobno jeszcze pod koniec października naprawiona opowieść o ostatniej przygodzie Mrocznego Rycerza wreszcie porządnie zahula na PC-tach.

Ktoś rozpowszechnia hiobowe wieści na temat twórców kosmicznego symulatora Star Citizen: że studio jest na skraju bankructwa, że zwolnienia załogi, że niegospodarność... Zważywszy, że gracze wpłacili na powstanie tej produkcji bezprecedensowe, gigantyczne 90 milionów dolarów - to byłby cios w wiarygodność finansowania społecznościowego w ogóle. Tymczasem twórcy "dają odpór" i twierdzą, że owszem, kogoś tam zwolnili - ale gdzie indziej zatrudnili i w sumie zespół jest teraz większy.

Pocieszające jest to, że na Kickstarterze świetnie idzie zbiórka na taktyczne RPG z mechami w roli głównej, czyli BattleTech. Na zebranie minimalnej kwoty 250 tysięcy dolarów potrzeba było raptem... 53 minuty. Wynik budzi respekt, zbiórka trwa - pewnie nie bez znaczenia jest to, że grę projektują twórcy udanego Shadowrun: Hong Kong - które i nam w Giermaszu oceniliśmy wysoko.

Chcielibyście być nadzorcą w więzieniu? Zaprojektować każdy kacet i pilnować skazańców? Jeżeli tak, to wiedzcie, że takich jak Wy jest wielu. Oto Prison Architect, prosta graficznie, niezależna gra już rozeszła się w milionie egzemplarzy - a mówimy tutaj o niedokończonej produkcji w wersji wczesnego dostępu. Premiera na dniach, a twórcy chwalą się, że już zarobili 19 milionów dolarów.


Jak wiadomo, słynna seria strzelanek Call of Duty już dawno odeszła od korzeni i akcji dziejącej się w czasach II wojny światowej - nad czym ubolewa część graczy (pewnie mniejszość, bo COD to synonim "komerchy" więc pewnie większość chce tego, co jest obecnie). Ale jest i światełko w tunelu, mianowicie pojawiają się pogłoski, że w najnowszym Call of Duty: Black Ops III być może w misjach wirtualnej rzeczywistości pojawi się właśnie II wojna.

Aha - jak kupicie nowego COD-a w wersji na konsole poprzedniej generacji PS3 i Xbox 360, to - UWAGA - nie dostaniecie trybu historii dla jednej osoby, tylko wersję multiplayer. Skandal! - ktoś zakrzyknie, a twórcy na to ze spokojem, że po pierwsze: stare maszyny "nie uciągną" nowej gry - a po drugie: że statystyki nie kłamią i kampania dla jednego gracza i tak cieszy się znikomym zainteresowaniem.

Na koniec coś ku pokrzepieniu serc fanów przygodowej platformówki Dizzy. Twórcy oryginalnych, 8-bitowych odsłon poinformowali, że tworzą coś zupełnie nowego z tej serii. Na oficjalną zapowiedź musimy poczekać do mniej więcej końcówki października.

Z niebytu powróciła także inna słynna gra z czasów ZX Spectrum, Commodore 64 czy Amigi: będzie remaster kultowej kiedyś gry Last Ninja. Oryginał "wypalał gałki oczne" zaawansowaną, prawie "trójwymiarową" grafiką, więc i oczekiwania mamy duże. Wszak w tych czasach, nawet budząca ogromną nostalgię marka, jeżeli nie jest porządnie zrobiona, nie gwarantuje sukcesu.

 

Zobacz także

2020-02-15, godz. 06:00 [15.02.2020] Przegląd tygodnia Gdy coraz więcej gier traci swój ekskluzywny status na jakiejś platformie, tak twórcy The Last of Us 2 uspokajają (?) graczy: wersji PC nie będzie, tylko… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 [08.02.2020] Przegląd tygodnia Współzałożyciel legendarnego - chyba nawet najsłynniejszego - studia w branży odchodzi. Dan Houser nie będzie już produkował, pisał scenariuszy dla gier… » więcej 2020-02-01, godz. 06:00 [01.02.2020] Przegląd tygodnia Dawno, dawno temu mówiono o nich, że są jednym z najlepszych studiów w historii. Chwaleni za dopracowane produkty, których nie robili zbyt wiele, wierni maksymie… » więcej 2020-01-24, godz. 19:38 [25.01.2020] Przegląd informacji branży IT i kącik polski Polecamy najnowsze wydanie kącików prowadzonych przez naszych ekspertów. Możecie osobno wysłuchać, co dzieje się w świecie nowych technologii - zaprasza… » więcej 2020-01-18, godz. 06:00 [18.01.2020] Przegląd aktualności Wspierają celebryci, aktorzy, muzycy - możesz wesprzeć i Ty, drogi graczu. O ile wysupłasz 22 euro 38 centów na The Humble Australia Fire Relief Bundle. Internetowy… » więcej 2020-01-10, godz. 16:51 [11.01.2020] Przegląd aktualności Właściwie to nie przegląd aktualności - a przegląd plotek, heh... Chociaż akurat w przypadku Assassin's Creed Ragnarok to już niemalże pewna informacja… » więcej 2019-11-09, godz. 06:00 [09.11.2019] Blitz Twister Cup 2019 Najlepsze zespoły mobilnej wersji World of Tanks w sobotę 9 listopada walczyć będą o palmę pierwszeństwa w kolejnym, transmitowanym w sieci turnieju z pulą… » więcej 2019-07-27, godz. 06:00 [27.07.2019] Przegląd tygodnia Co prawda ostatnio okazało się, że ekskluzywny dla PS4 Spider-Man stał się najlepiej sprzedającą grą o superbohaterze, ale fani Człowieka Nietoperza nie… » więcej 2019-07-20, godz. 06:00 [20.07.2019] Przegląd tygodnia To był prawdziwy cios dla fanów jednej serii - a dla fanów drugiej (chyba) potwierdzenie, że jednak firma Konami nie odpuszcza rywalizacji o prymat na rynku… » więcej 2019-06-22, godz. 06:00 [22.06.2019] Przegląd tygodnia Jak niewiele brakowało, a rynek gier mógłby wyglądać zupełnie inaczej. "Skasowałbym Fortnite, gdyby to ode mnie zależało" - przyznał ostatnio w wywiadzie… » więcej
23456