Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » PUBLICYSTYKA
Przegląd tygodnia
Przegląd tygodnia
"Nasza wina - mamy wielkie marzenia, ale nie zawsze udaje się je zrealizować": czyli twórcy znakomitego RPG (znakomitego na PC) przepraszają za wersję konsolową swojego hitu. Przykładowo, psują się save'y. Twórcy już łatają Disco Elysium na PlayStation 4/5. Trzymamy kciuki, bo sami chcemy tę wersję sprawdzić.

Kolejną odsłonę wojenki "nowe Call of Duty kontra nowy Battlefield" uważamy za otwartą. To za sprawą wpisu "insajdera" (uwielbiamy tę tę jutubową nowomowę), który twierdzi, że tegoroczna odsłona hitu od Activision to "katastrofa". Oczywiście w kontrze do "świetnej" strzelanki Electronic Arts. Tam ponoć zniszczymy każdy budynek... a jak będzie naprawdę to się przekonamy jesienią.

A skoro plotkujemy... ponoć Microsoft jest bardzo aktywny w rozmowach z "o wielkich grach AAA od zewnętrznych studiów". Przynajmniej kilka takich produkcji ma być w przygotowaniu. Łączony z Amerykanami jest przykładowo Hideo Kojima, twórca serii Metal Gear Solid i zrobionego dla Sony Death Stranding.

Zresztą - a propos wspomnianej serii MGS - także Konami jest na tej karuzeli plotek. Rzekomo właśnie pod auspicjami Microsoftu, z nową produkcją o skradaniu i walce wywiadu. Konami na Twitterze bynajmniej nie odżegnuje się od tych pogłosek. Ale słyszy się też, że mieliby to komuś zlecić? A i tak skradanki ostatnio nie są hitem branży...

Macie wolne 7,5 mld dolarów? Jeżeli tak, to możecie włączyć się do wyścigu o przejęcie Square Enix. Przynajmniej takie plotki się pojawiły, że o takich kwotach z Japończykami rozmawiał... Microsoft. Ostatnio wszystkie pogłoski prowadzą do Redmont. Ale jak kupujesz Bethesdę za 7 mld, to później jesteś na językach plotkarzy.

Sony tymczasem pod koniec kwietnia wrzuci na rynek strzelankę Returnal. Ma być next-genowo, bardzo dynamicznie i efektownie. Oczywiście nie brakuje malkontentów, ale ponieważ jest to gra studia Housemarque - a ich twin-stick shootery uwielbiamy (Dead Nation, Rezogun, Nex Machina chociażby), to w redakcji Giermaszu na ten tytuł czekamy z wielkimi nadziejami.

Nam się ta gra podobała, prawdopodobnie (bo danych jeszcze nie ma) też się sprzedała - i twórcy kooperacyjnego It Takes Two (a wcześniej A Way Out), z entuzjazmem mówią o kolejnej swojej produkcji. Oczywiście ma być "większa", "lepsza", "bardziej szalona" - i oczywiście na ten moment nie znamy żadnych konkretów. Ale miło, że pod skrzydłami giganta z EA, istnieje sobie taka ekipa i odnosi sukcesy na swoją miarę.

Bo Electronic Arts na szczęście ma inne kury znoszące złote jaja: 100 milionów graczy sprawdziło Apex Legends, chwali się korporacja. I zapewnia, że ma jeszcze ogromne plany rozwoju swojego sieciowego battle royale. Respawn Entertainment dołączył już tym samym na dobre do tuzów branży, wspominając chociażby ich bardzo udane Star Wars Jedi: Upadły Zakon.

"Ale: jak to?!" - zakrzyknęli gracze po serii zakulisowych informacji o skasowaniu Days Gone 2. Co prawda "jedynka" po premierze zebrała mieszane recenzje (choć nam w Giermaszu się podobała), ale trochę pracy nad łatkami - i ta historia o zombie całkiem się obroniła. Ale nie w oczach Sony. Gracze już tworzą petycje, żeby ta historia kontynuacji jednak miała swoją, nomen omen, kontynuację.

Przy czym: cała ta historia może się tylko okazać sprytnym, marketingowym szumem. Bo właśnie ogłoszono Days Gone na PC - co oczywiście podbije zainteresowanie ewentualną kontynuacją. No i Bend Studio i tak ponoć pracuje nad produkcją "z otwartym światem, pojazdami i wieloma broniami". Trochę to jednak brzmi jak Days Gone 2, heh.

A ta historia zaczęła się od moda to słynnego RPG The Elder Scrolls V: Skyrim. Udała się ta modyfikacja na tyle dobrze, że - po zmianie silnika graficznego i realiów fantasy na starożytne Cesarstwo Rzymskie - na rynku zadebiutuje przygodówka/symulator chodzenia The Forgotten City. Nadnaturalne zdarzenia, pętle czasowe i teleporty, wiele zakończeń - mamy nadzieję na coś fajnego.

I przy okazji: studio Creative Assembly chwali się świetnymi wynikami i rozpoznawalnością serii strategicznej Total War. 36 milionów sztuk już sprzedali globalnie - a pod koniec kwietnia zadebiutuje Total War: Rome Remastered. Ale i szykują coś dla strategów-fanów fantasy, bo zapowiedzieli też odsłonę z podtytułem Warhammer 3.

Lecim na... no jeszcze nie na Szczecin (gdzie mieści się redakcja Giermaszu), ale twórcy udanego Microsoft Flight Simulator informują, że dodali szczegółowe krajobrazy części terenów takich krajów jak Holandia, Belgia i Francja. Ponoć latem 2021 roku pogramy także na konsolach.

RiMS Racing zapowiedziane. Jeżeli macie "zajawkę" na motocykle, to ta produkcja ma być symulatorem, z rozbudowanym tuningiem i, naturalnie, realistycznym modelem jazdy. Natomiast nic nie słyszymy o odpowiednim kontrolerze. Cóż, do kierowania symulatorem samochodu potrzebna jest kierownica - symulator motocykla jest tu na z góry straconej pozycji...

Ninja Gaiden: Master Collection debiutuje 10 czerwca. Seria obrosła legendą w branży i wśród hardkorowców - bo to trudne gry były - a jeżeli chcielibyście sprawdzić, czy grafika daje radę jak na dzisiejsze czasy, to w sieci pojawiły się filmiki z rozgrywką. Po teksturach upływ czasu jednak widać, za to walka dalej widowiskowa.

"Spektakularna gra multiplayer" przygotowywane przez studio opromienione ostatnio świetnym Ghost of Tsushima. Ponoć kontynuacja hitu to nie jedyne, co szykuje Sucker Punch. Ale i nie brakuje domysłów, że chodzi o już istniejące, sieciowe Ghost of Tsushima Legends, które zamierzają mocno rozbudować.

Tak jak ze swoją flagową produkcją czyni Wargaming - po celebracji pierwszego lotu w kosmos, w World of Tanks szykuje się prawdziwa rewolucja. Bo w module Modern Armor czołgiści dostaną współczesne maszyny. Żeby być dokładnym: konsolowi człogiści, o wersji PC twórcy na razie nie mówią.
 

Zobacz także

2017-08-19, godz. 06:00 [19.08.2017] Przegląd tygodnia Możecie sobie mówić co chcecie - że przecież remaster, "odgrzewany kotlet", że trzeci raz trzeba zapłacić za to samo: bo była wersja pierwotna na PS2… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Przegląd tygodnia W zeszły weekend mieliśmy w Szczecinie zlot żaglowców - to pozostańmy w klimacie: bardzo ciekawie się zapowiadająca piracka gra Skull&Bones, jak się okazuje… » więcej 2017-08-05, godz. 09:23 [05.08.2017] Przegląd tygodnia Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące… » więcej 2017-07-26, godz. 22:51 [22.07.2017] Przegląd tygodnia "Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy"… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.08.2017] Przegląd tygodnia Smutek, rozpacz, żal i ból... Tę wiadomość trzeba czytać łamiącym się głosem... Nie - nie będzie premiery na początku listopada, tylko dopiero w styczniu… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Przegląd tygodnia Legendarny Fumito Ueda pracuje nad kolejną produkcją! Czyli de facto, raptem czwartą swoją grą. Ale jak się ma w portfolio Ico, Shadow of the Collosus i… » więcej 2017-06-17, godz. 06:00 [17.06.2017] Rozmawiamy o E3 Jaka zapowiedź zrobiła na nas w Giermaszu największe wrażenie, jakie było największe rozczarowanie - i na co liczymy oglądając kolejne materiały zaprezentowane… » więcej 2017-05-13, godz. 06:00 [13.05.2017] Przegląd tygodnia Tak to jest, jak się wypuści na rynek - przecież - naprawdę porządną grę, gdy dopiero kolejne łatki poprawiły na przykład niektóre irytująco niedorobione… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Przegląd tygodnia Długi weekend długim weekendem - a w branży gier komputerowych dzieje się mnóstwo... Bardzo ucieszyła nas zapowiedź Darksiders III. A ta seria gier RPG… » więcej 2017-04-29, godz. 06:00 [29.04.2017] Przegląd tygodnia Po jednym dniu od publikacji ponad 10 milionów wyświetleń - i przeważająca większość opinii "na tak"... Retorycznie więc zapytamy: czy widzieliście już… » więcej
678910