Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Sackboy: Wielka Przygoda
Sackboy: Wielka Przygoda
Zabawny pluszak, jedna z ikon marki PlayStation powraca w wersji na PC. Produkcja Sackboy: Wielka Przygoda doczekała się już naszej recenzji na macierzystej konsoli, wtedy Michał Król bez wahania dawał bardzo wysoką notę, tu fragment jego podsumowania "jest fantastyczną, świetnie wykonaną i wciągającą platformówką. Z masą atrakcji, ciekawych rozwiązań, oferującą nieustającą akcję i poznawanie Świata Rzemiosła". Więc co do samej gry wątpliwości nie mamy, ja też bawiłem się świetnie - natomiast pytanie jest zasadnicze: czy równie świetnie udała się konwersja na "blaszaki"?

Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy Sony Interactive Entertainment Polska.
GIERMASZ-Recenzja Sackboy: Wielka Przygoda na PC

Żeby nieco skomplikować sytuację, jak wiecie (co wyraźnie zaznaczamy w nawiasie kwadratowym przy tytule recenzji, na jakiej platformie testowaliśmy) od jakiegoś czasu cieszę się PC-towym graniem w konsolowym wydaniu. Czyli mam przenośnego Steam Decka. Komputer, a tak jakby trochę konsola. Bo jak wiadomo, świat "blaszaków" jest bardzo różnorodny, komputerów składanych z przeróżnych komponentów, co oznacza też pewien problem w przygotowywaniu tego typu, technicznych recenzji. Bo na jednej konfiguracji może "śmigać" a na innej, w teorii porównywanej, może być gorzej. Steam Deck tymczasem jest niczym konsola, zbudowany z tych samych elementów zasadniczo.

Ja też używam Decka jak konsoli (nazwijcie to nawet lenistwem, obojętne mi), czyli gdy opalam jakąś produkcję, to w opcjach graficznych nie grzebię. Szczególnie, gdy gra w sklepie Steam (producenta) jest opisywana jako "świetna na Decku". Zakładam wtedy, że z definicji ustawienia są dostosowane do możliwości tego urządzenia. I chociaż Sackboy: Wielka Przygoda takiego oznaczenia nie ma, to ostatecznie, patrząc po wspomnianych ustawieniach, może nie jest to "maks", ale większość suwaków jest na wysokim poziomie.

I teraz przejdźmy do meritum tego tekstu: jak technicznie prezentuje się Sackboy: Wielka Przygoda na PC? Na ten moment - bo wierzę głęboko, że uda się to szybko załatać - wersja komputerowa ma problem z "chrupnięciami animacji". Zazwyczaj trwa to ułamek sekundy, ale widać minimalne spadki ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Może nie przeszkadza to bardzo w graniu, ale - z drugiej strony - jednak jest widoczne a w zręcznościowej platformówce akurat płynność animacji jest ważna. Zresztą, mogę sobie pochlebiać, że zauważyłem dokładnie to samo, co fachowcy ze specjalistycznego portalu Digital Foudry, profesjonalnie zajmujący się tematyką wydajności gier. Sackboy: Wielka Przygoda śmigał płynnie na PS5, które przecież nie jest tak mocne, jak najlepsze PC - więc, powtórzę, łatka jest tu konieczna i bardzo wyczekiwana.

Z tego - i tylko wyłącznie z tego powodu, Sackboy: Wielka Przygoda dostaje 7 punktów na 10 możliwych. Gra jest niezmiennie świetna, więc jeżeli problemy z animacją będą rozwiązane, to absolutnie nic nie powinno Was powstrzymywać przed zapoznaniem się z tym pięknym światem.

Ocena: 7/10 [dotyczy tylko technicznej warstwy gry w momencie pisania recenzji]
 

Zobacz także

2021-09-25, godz. 06:00 NBA 2K22 [PC] Skórzana piłka rozmiar "7”, parkiet z klonowego drewna, dwa kosze na wysokości trzech metrów i dziesięciu prawdziwych, sportowych herosów. Tak niewiele… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 Game Builders Garage [Switch] Założenia Game Builder Garage są dobre. Chodzi o to, by dzieci nauczyły się tworzyć gry dzięki intuicyjnemu przewodnikowi stworzonemu przez Nintendo. I… » więcej 2021-09-25, godz. 06:00 Life is Strange: True Colors [PlayStation 4] Chyba kiedyś już użyłem takiego porównania. Tutaj jednak też pasuje, także ponownie; trochę czułem się, jakbym wrócił do lat 90-tych i oglądał Jezioro… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 Tales of Arise [PlayStation 5] Tak. To się może udać - myślałem oglądając na ekranie najnowszą odsłonę długaśnej serii. Nie będę jakoś szczególnie oryginalny w tej recenzji -… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 WarioWare: Get It Together! [Switch] Wyobraźcie sobie prostą w wykonaniu, zasadach i sterowaniu grę, gdzie liczy się szybkość i precyzja. Takich produkcji powstało wiele, ale nic nie dorówna… » więcej 2021-09-18, godz. 06:00 Pathfinder: Wrath of the Righteous [PC] Pożoga, plugastwo, otchłań… Z mrocznych czeluści fantastycznego świata na ziemię wypełzło parszywe zło. Przez ponad sto lat ludzkość dzielnie broniła… » więcej 2021-09-11, godz. 06:00 Rustler [Xbox Series X] Rzucanie łajnem, strzelanie krową z trebusza, oranie pola, płaskoziemcy, wyścigi konne i Federalne Biuro Inkwizycji. Rustler od polskiego studia Jutsu Games… » więcej 2021-09-11, godz. 06:00 Bus Simulator 2021 [Xbox Series X] Można być fanem strategii i grać tylko w gry z tego gatunku, niektórzy z kolei wybierają strzelanki, inni platformówki albo RPG. Są też tacy, którzy są… » więcej 2021-09-11, godz. 06:00 Dice Legacy [PC] Dzisiaj będzie dość nietypowo, bo pomimo że do gry będą nam potrzebne kości, to jednak nie będziemy w ogóle zajmować się klasycznymi planszówkami… » więcej 2021-09-04, godz. 06:00 Psychonauts 2 [Xbox Series X] Żartując nieco, na wstępie zamierzam przyznać sobie "+10" do "doświadczenia". Bo, chociaż nie na premierę, skuszony opowieściami o "niedocenionej perełce"… » więcej
3233343536