Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
The Knight Witch
The Knight Witch
W Giermaszu przyjrzymy się tym razem ciekawej metroidvanii od zespołu Team17, czyli The Knight Witch. Czyli czekała na mnie moc eksploracji, odwiedzania nowych lokacji, ale też powrotów do miejsc już odwiedzonych. Wszystko w kolorowej, barwnej, żywej oprawie graficznej. Czego chcieć więcej? Wyzwania...a The Knight Witch takowe oferuje. Gra jest po prostu trudna. Pierwszy boss pokonał mnie dwukrotnie. Drugi pięciokrotnie... dalej nie chciało mi się już tego liczyć...

Grę do recenzji dostaliśmy od agencji reprezentującej twórców
GIERMASZ-Recenzja The Knight Witch

The Knight Witch to metroidvania jedyna w swoim rodzaju. Ma swój oryginalny styl, co jest dużym plusem tej produkcji. Główna bohaterka lata i w ten sposób przemierza świat gry. Fabularnie nasz rodzinny dom został zaatakowany przez złe siły i musimy uratować naszego partnera. Który zniknął w dziwnych okolicznościach. Może to niezbyt skomplikowane, ale historia w tym tytule nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, jest dodatkiem do pokonywania kolejnych hord przeciwników i skillowania lokacji.

Bo umiejętności szybkiego, celnego strzelania i doboru umiejętności przydadzą się tutaj i to bardzo. Skoro jesteśmy przy atakach, to warto wspomnieć o systemie walki. Korzystamy z mocy głównej bohaterki, które odzwierciedlają różne karty. Jedne to śmiercionośne ostrza, inne to wystrzały niczym z armaty. Mamy ataki pojedyncze, ale też obszarowe. Każdy znajdzie coś dla siebie. Pokonując kolejne lokacje odblokowujemy umiejętności czarodzieja oraz rycerza. Te pierwsze odpowiadają za to, jak często możemy używać zaklęć oraz z jakim efektem. Drugie to nic innego jak podstawowe ataki, które wraz z postępem w grze ewoluują.

Rozwijamy postać w specjalnie oznaczonych do tego kapliczkach - coś na wzór bonfire z serii Souls. I to bardzo dobre rozwiązanie. Nie przejmujemy się zbytnio gapieniem się w drzewko umiejętności, tylko pokonujemy dany etap, żeby później przysiąść na dwie, trzy minuty aby rozdać punkty. Te są bardzo ważne, bo w The Knight Witch najważniejszy jest odpowiedni dobór kart, do danej sytuacji oraz naszego stylu gry. Nie mniej, zawsze przyda się jakaś umiejętność defensywna - jak na przykład zasłony czy bariery, które dadzą nam odrobinę oddechu od ataków wroga. Ten wręcz zasypuje nas pociskami, przed którymi uciekamy niczym Neo w Matrixie. Gra jest bardzo myląca... na pierwszy rzut oka wydaje się przyjemną przygodówką... a po kilku minutach sprowadza nas ostro na ziemię. Tutaj cieszyłem się, że recenzowałem wersję na konsolę Xbox Series X, bo pad to podstawa grając w The Knight Witch. Nie wyobrażam sobie wykonywać tylu ewolucji, używać z taką intensywnością klawiszy - na przykład na klawiaturze komputera.

The Knight Witch to również wybory. Stajemy przed nimi po każdym wykonanym, większym zadaniu. Bo musimy opowiedzieć mieszkańcom naszej wioski o tym, co się dzieje na froncie walki z nieprzyjacielem. Możemy więc kłamać i budować tylko pozytywny obraz swojej osoby, albo mówić prawdę i budzić mieszane uczucia. Co to daje? Oprócz nastawienia mieszkańców wioski, zmieniających się linii dialogowych? A no to, że wiara cywili w naszą misję pozwala stać się naszej postaci silniejszą. Tylko jeżeli nam się nie powiedzie, to odczujemy wówczas tego jeszcze większe skutki.

Lizałem ściany, zaglądałem gdzie się da i ukończyłem The Knight Witch po 20 godzinach gry. To taki tytuł na tydzień, góra dwa tygodnie grania. Warto, bo to metroidvania na jaką nikt nie czekał, a która okazuje się strzałem w dziewiątkę. Dziewiątkę w skali ocen Giermaszu.

Ocena: 9/10
 

Zobacz także

2022-11-26, godz. 06:00 Goat Simulator 3 [Xbox Series X] Na wszelki wypadek przejrzałem opisy Goat Simulator 3, przeczytałem też kilka informacji na temat tej gry. Rozmawiałem z synem, żeby się upewnić. I okazało… » więcej 2022-11-26, godz. 06:00 Marvel's Spider-Man: Miles Morales [Steam Deck] To już trzecia w krótkim czasie "techniczna" recenzja: bo i kolejna ekskluzywna do tego momentu produkcja z konsoli PlayStation trafiła na "blaszaki". Co ciekawe… » więcej 2022-11-26, godz. 06:00 Gungrave G.O.R.E. [Xbox Series X] Trzecia część serii Gungrave powraca po 18 latach i oferuje strzelaninę wyglądającą jak z PlayStation 3, choć miejscami nawet generację wcześniej. Czyli… » więcej 2022-11-19, godz. 06:00 God of War Ragnarök [PlayStation 5] O wielki pogromco bogów, wybacz mi niewiernemu, bo żyłem w wielkim niczym Thor błędzie. Myślałem, że Ragnarök będzie po prostu takim większym dodatkiem… » więcej 2022-11-19, godz. 06:00 Bayonetta 3 [Switch] "Dziś prawdziwych slasherów już (prawie) nie ma"... mógłbym zanucić (ale nie chcielibyście tego słyszeć) obserwując sytuację w tym gatunku. Gier takich… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 Call of Duty: Modern Warfare II [PC] Call of Duty: Modern Warfare stawia wysoko poprzeczkę przed następcami serii. Bo to mówiąc prosto, ale bardzo szczerze: klasyka gier komputerowych. Modern… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 A Plague Tale: Requiem [Xbox Series X] Nie sądziłem, że Asobo Studio potrafi przebić pierwowzór. Druga część A Plague Tale z podtytułem Requiem bije jednak jedynkę na głowę, ale to nie jest… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 The Chant [Xbox Series X] The Chant ma duze ambicje, ale też spore ograczenia. Choć sednem gry są zjawiska nadprzyrodzone, to te granice stawiają jej problemy znacznie bardziej prozaiczne… » więcej 2022-11-12, godz. 06:00 New Tales from the Borderlands [Steam Deck] Ależ mam problem z tym tytułem! W główną serię Borderlands grałem, "luzacki" klimat tam panujący jak najbardziej "załapałem", ale przykładowo w poprzednią… » więcej 2022-11-05, godz. 06:00 Gotham Knights [Xbox Series X] Nie ma Batmana, nie ma nawet Batjaskini. Nie ma Batmobilu. Są: Red Hood, Batgirl, Nightwing i Robin. I to oni przejmują pałeczkę po śmierci Człowieka-Nietoperza… » więcej
1718192021