Biuro Projektów z Gdyni WUPROHYD zaprojektuje pirs i głębię dokową dla nowego doku, który ma stanąć w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Właśnie została podpisana umowa na wykonanie tego projektu.
Sam dok buduje Stocznia Szczecińska Wulkan. Infrastruktura to już zadanie stoczni Gryfia. Dok ma kosztować około 130 mln zł, a przygotowanie pirsu i głębi dokowej to koszt kolejnych kilkudziesięciu milionów złotych.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia potrzebuje nowego, większego doku, aby móc remontować duże statki, które po pogłębieniu toru wodnego będą mogły wpływać do Szczecina. Nowy dok będzie cumował przy nabrzeżu gdyńskim w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia potrzebuje nowego, większego doku, aby móc remontować duże statki, które po pogłębieniu toru wodnego będą mogły wpływać do Szczecina. Nowy dok będzie cumował przy nabrzeżu gdyńskim w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Dodaj komentarz 2 komentarze
"przygotowanie pirsu i głębi dokowej to koszt kolejnych kilkudziesięciu milionów złotych". Kilkudziesięciu, czyli ilu - trzydziestu czy dziewięćdziesięciu? To jednak jest różnica. Leniuszek z redaktora, oj leniuszek...
znowu "umowa" z Gdańskiem?
Ja pamiętam tego typu "umowy" podPiSywane na budowę stępki.
To jedno primo.
A drugie, to informacje z posiedzenia Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 18.11.2020r., na które Zahorski przekazał informację, że wg wyceny z 2015r. koszt głębi to ok. 150 milionów. W Świnoujściu.
Skoro 6 lat temu w Świnoujściu to miało kosztowac ok. 150 milionów, to ile faktycznie może kosztowac za rok lub trzy w Szczecinie???
200? A może 300 MILIONÓW ZŁOTYCH???
Wszak dzięki rządom PiS inflacja zapindala jak szalona i cent też!
A w 2015 mielismy deflację
Tak więc realnie oceniając te bajania, to ten dok opowiadany jest pod stępkę.