Cel - poprawa jakości i dostępności świadczeń medycznych. NFZ przeprowadzi pilotażowe badanie oceny pobytu pacjentów w szpitalu.
Od wtorku ankieterzy Narodowego Funduszu Zdrowia dzwonią do osób, które w ostatnim czasie były w szpitalu. Zadają dziewięć pytań m.in. na temat wyżywienia w placówce, czystości i komunikacji z personelem.
- To program pilotażowy NFZ mający pomóc w poprawie jakości świadczeń w placówkach medycznych NFZ prosi, by nie odpowiadać na pytania dotyczące sfery typowo osobistej - mówi Magdalena Mil, z Narodowego Funduszu Zdrowia. - Prosimy, żeby pacjenci nie podawali żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystali. Jest to ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy, w naszym imieniu, zadadzą tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i na pewno nie będą o nie prosić.
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta jest anonimowa. - Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć prowadzonego przez tę placówkę - mówi Mil.
Pacjent pytany będzie między innymi: czy lekarze i pielęgniarki byli zaangażowani w uśmierzanie bólu, czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne oraz o czystość i jakość wyżywienia w placówce.
NFZ zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590.
- To program pilotażowy NFZ mający pomóc w poprawie jakości świadczeń w placówkach medycznych NFZ prosi, by nie odpowiadać na pytania dotyczące sfery typowo osobistej - mówi Magdalena Mil, z Narodowego Funduszu Zdrowia. - Prosimy, żeby pacjenci nie podawali żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystali. Jest to ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy, w naszym imieniu, zadadzą tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i na pewno nie będą o nie prosić.
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta jest anonimowa. - Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć prowadzonego przez tę placówkę - mówi Mil.
Pacjent pytany będzie między innymi: czy lekarze i pielęgniarki byli zaangażowani w uśmierzanie bólu, czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne oraz o czystość i jakość wyżywienia w placówce.
NFZ zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590.