Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](../public/276/276_151492893110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-28_153275774110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-27_153268170310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-23_153235539210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-23_153233031710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-22_153225917810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-21_153216173210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-20_153209427410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-20_153207916310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-19_153200228110.jpg)