Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-17_153181847110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/367882/2018-03-04_152018557915.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-16_153175537010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-16_153171862910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-15_153165251410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-14_153159110410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-14_153157361310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-11_153129491611.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-09_153113420210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-07-07_153094332410.jpg)