Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-07_151263071710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-06_151258035410.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-02-20_148758519710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-04_151240382310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-04_151241355410.jpg)
![](http://archiwum.radioszczecin.pl/serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-08-24_1440417561.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-03_151228972010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-02_151222960913.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-02_151220273410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-01_151211936310.jpg)