Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-13_150791248310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-12_150782921510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-12_150783332210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-12_150780831910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-12_150779227810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-11_150770800710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-10_150767124510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-10_150763391310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-09_150755610310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-07_150766600210.jpg)