Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » PUBLICYSTYKA
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i wykupili edycję prestiżową specjalnego wydania gry Dark Souls III. Za skromne prawie 2 tysiące złotych... I już wykupione... Ogarniacie?...


Ale to i tak nic w porównaniu do ponad 20 tysięcy złotych (w przeliczeniu), które wydał na mikropłatności w grze FIFA pewien nastolatek z Kanady. Tłumaczenie jest tutaj standardowe: "nie zdawał sobie sprawy, że mowa o prawdziwych pieniądzach". A że do konta podłączona była karta kredytowa tatusia... to tatuś będzie musiał zapłacić...

Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić za ciuszki i akcesoria z kolekcji reklamowanej przez pewną wirtualną heroinę. Znowu pewnie mowa o tysiącach, bo marka Louis Vuitton do tanich nie należy. Co ciekawe, wiosną zareklamuje ją Lightning - bohaterka jRPG Final Fantasy XIII i jego kontynuacji. Czyli co, była awantura, że to "słabe fajnale", a jakoś się sprzedały chyba? Dodajmy, że nam się podobały - tak gry, jak i ich bohaterka.

Sieciowa produkcja, pozbawiona trybu dla jednej osoby - i teraz, na żądanie graczy twórcy biedzą się z przygotowaniem takiej rozgrywki. To przypadek Star Wars: Battlefront. Być może ta sytuacja zainspirowała inne studio, bo mamy dobrą informację dla "samotnych wilków": bardzo ciekawie się zapowiadające For Honor, gra z rycerzami i walkami w roli głównej - która, wydawało się, będzie tytułem tylko sieciowym - będzie miała opowieść dla jednego gracza. I to podobno całkiem długą. Fajnie!


Zbiórka kasy od internautów na kontynuację kultowej platformówki 3D zakończona: Psychonauts 2 na pewno powstanie, chociaż niespełna 4 miliony dolarów od graczy to nie koniec budżetu. Wszak "jedynka" i to ładnych kilka lat temu kosztowała ponad "dychę" zielonych. W części drugiej poznamy dalszy ciąg przygód Raza - chłopaka, który jako tajny agent może wniknąć do czyjegoś umysłu...

... co było najlepsze w "jedynce", gdy odwiedzaliśmy mocno pokręconą psychikę kolejnych zwariowanych postaci. Zresztą, napisać o tej grze "platformówka 3D" to mało: dodajcie do tego postrzelony humor i ogólną kreację świata z domieszką zagadek w stylu staroszkolnych przygodówek. Gra zachwyciła - i się nie sprzedała... Może teraz wpadnie parę dolarów, bo Psychonauts ma się pojawić na PlayStation 4 jeszcze w tym roku.


Za to są gry powszechnie uznawane za "średniaki" - a sprzedają się aż miło. Mowa o pierwszoosobowej strzelance Homefront - może pomogła tematyka? Gracz wcielał się bowiem w bojownika ruchu oporu w USA okupowanym przez wojska... Korei Północnej. Powstanie kontynuacji było w pewnym momencie wątpliwe, ale mamy informacje, że Homefront: The Revolution zadebiutuje prawdopodobnie w maju.

To już jest wręcz nudne: Wiedźmin III: Dziki Gon ma nominację do kolejnej nagrody. Fakt, nie byle jakiej, bo za scenariusz i nominuje też nie byle kto, bo Writers Guild of America, organizacja zrzeszająca scenarzystów telewizyjnych i filmowych. Konkurenci to Assassin's Creed: Syndicate - a wspomnijmy, że chwaliliśmy fabułę tej gry w Giermaszu. Podobnie zresztą podobała nam się inna nominowana opowieść czyli Pillars of Eternity. Stawkę uzupełnia Rise of the Tomb Raider, które zresztą opiszemy niebawem.

Mówi coś komuś nazwisko Leslie Benzies? A jak napiszemy, że to wieloletni szef Rockstar North? Ostatnia podpowiedź: Red Dead Redemption, Max Payne 3, GTA V... Otóż ten wielce zasłużony dla branży producent właśnie z Rockstar odszedł. Czy raczej: 1 września 2014 roku jak poszedł na urlop, to już z niego nie wróci.

"Wsiąść do kosmolotu, byle jakiego, zadbać o bagaż - nie dbać o bilet..." - i tak dalej, znacie przecież ten tekst, prawda? A o co chodzi - a mianowicie o Elite: Dangerous. Wielki kosmiczny sandbox, w którym latamy po gigantycznych galaktykach święci triumfy: najpierw na PC, a teraz, niemal rok po debiucie na konsoli Xbox One twórcy chwalą się, że w sumie prawie półtora miliona ludzi "śmiga" po kosmosie.

Tak Microsoft ze swoim Xboxem One, tak i Sony z Playstation co jakiś czas "zaliczają" problemy z działaniem serwerów do gry po sieci. W święta problemy miało Sony i będzie przedłużać subskrypcję abonamentu PlayStation Plus, a dosłownie przed kilkoma dniami Microsoft. Ale może gorzej na tym wyjdzie - bo jak wkurzony raper Snoop Dogg w portalu społecznościowym bluzga na koncern i grozi przejściem do konkurencji, to dobrze nie wpływa na wizerunek...
 

Zobacz także

2024-09-21, godz. 07:00 Zmiany u Xboksa i dramat u Sony Tym razem na tapet wzięliśmy zmiany w płatnych abonamentach oraz o cyklu życia pewnej gry. Mowa oczywiście o Xboksie, który rozbudowuje swoją usługę abonamentową… » więcej 2024-09-14, godz. 07:00 Czy PlayStation 5 Pro jest drogie? Po zapowiedzi PlayStation 5 Pro internet eksplodował. Większość komentarzy była krytyką w sprawie ceny, ale szeroko omawiany był także aspekt okrojenia… » więcej 2024-08-31, godz. 07:00 Podsumowanie targów gamescom 2024 Największe targi gier na świecie zakończone. Jak co roku podczas gamescomu w Kolonii otrzymaliśmy mnóstwo zapowiedzi nowych gier i trailerów. Z tego całego… » więcej 2024-08-24, godz. 07:00 Inicjatywa "Stop Niszczeniu Gier" W programie Michał Król i Kacper Narodzonek przybliżyli inicjatywę "Stop Niszczeniu Gier" która nabiera tempa nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. » więcej 2024-08-15, godz. 17:59 Rewolucja na Steamie Tym razem Michał Król i Kacper Narodzonek porozmawiali o ważnych zmianach w największym cyfrowym sklepie z grami Steam. Zmian dobrych dla graczy, ale niekoniecznie… » więcej 2024-08-04, godz. 12:37 Piractwo kiedyś i dziś. Czy kupujemy więcej legalnego oprogramowania? W Szczecinie trwa finał regat The Tall Ships Races, więc podjęliśmy temat i porozmawialiśmy na temat... piractwa. Oczywiście chodzi o branżę gier, więc… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce? Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji. » więcej 2024-05-04, godz. 06:00 Felieton: mikrotransakcje i zakupy w grze nie są niczym nowym Gry wideo robią się coraz droższe do zrobienia - to jest dobrze znany fakt. W 2004 roku Halo 2 pochłonęło 120 milionów dolarów i miało największy budżet… » więcej 2021-05-29, godz. 06:00 [28.05.2021] Przegląd tygodnia No no no... Tylko oczywiście musi być w tej beczce miodu łyżka dziegciu. Bo Sony pochwaliło się właśnie długim pokazem rozgrywki Horizon Forbidden West… » więcej 2021-05-17, godz. 11:29 [15.05.2021] Przegląd tygodnia Ratchet & Clank: Rift Apart... opóźniony... Nie, nie - to tylko żarcik, chociaż, powiedzmy, "oparty na faktach". Bo przesuwanie premier gier to ostatnio norma… » więcej
12345