Sprawa jest banalnie prosta: dwóch redaktorów w Giermaszu, Andrzej Kutys i Michał Król rozsiedli się wygodnie w studiu Radia Szczecin i sprawdzili, jakie zapowiedzi mają
na swoich listach wyczekiwanych gier roku 2023. Wielkie produkcje, i niezależne "indyki", tytuły, których premier jesteśmy niemalże pewni - do tych, których debiut w roku 2023 stoi pod wielkim znakiem zapytania. Rozstrzał gatunkowy także spory, także zapraszamy do słuchania tej rozmowy. Przy czym - i to bardzo ważne zastrzeżenie - na pewno ominęliśmy mnóstwo gier, które jeszcze nas w 2023 roku pozytywnie zaskoczą. A po drugie, powtórzmy, w obecnych czasach, nawet gdy wydawca podał już datę premiery, to zawsze może się okazać, że jednak będzie ona przesunięta.
"To był dobry rok, kupka wstydu znowu urosła do niebotycznych rozmiarów"... między innymi i takie stwierdzenie padło w tej audycji. Oczywiście na koniec 2022 roku w Giermaszu podsumowujemy najlepsze gry w jakie mieliśmy okazję zagrać przez minione 12 miesięcy. A kupki wstydu rosną, bo skoro jakąś fajną produkcją bawiła się jedna osoba z naszej redakcji, to reszta tylko czeka na okazję, aby również spróbować. Tyle, że czasu niestety bywa, że brakuje. Nie ma jednak co utyskiwać, posłuchajcie, jakie gry najlepiej oceniali Jarek Gowin, Bartek Czetowicz, Michał Król i Andrzej Kutys. Na początku tego programu jeszcze do kącika technologicznego zaprasza Radek Lis. A na koniec Michał Król w ramach kącika Gramy po polsku przygotował zestawienie najlepszych rodzimych produkcji, jakie testował w 2022 roku.
Spory rozstrzał gatunkowy mamy w tym programie. Zaczynamy od głosu zachwyconego
Need For Speed Unbound Michała Króla. Jeżeli lubicie zręcznościowe (podkreślmy: ZRĘCZNOŚCIOWE) wyścigi, to redakcyjny fan takich produkcji jest bardzo ukontentowany kolejną odsłoną tej długiej serii. Jarek Gowin za to nieco kręci nosem na The Callisto Protocol, które nie straszy tak bardzo jak miało, a i historia mogłaby być lepsza - ale ostatecznie i tak jest wysoka nota dla tej pięknie wyglądającej gry. Na koniec Sonic Frontiers, czyli Ponaddźwiękowy Jeż wkroczył do otwartego świata. Jeżeli macie w domu młodszego nastolatka, tak jak Michał Król, to śmiało możecie rozważać zakup. A i dorosły nie powinien się nudzić. W tym programie także dwa kąciki: o nowoczesnych technologiach opowiada nasz ekspert Radek Lis. A newsy z polskiej branży zebrał jak zawsze Michał Król i przedyskutował je z Andrzejem Kutysem.
Trzy gry, trzy polskie, trzy świetnie przez nas ocenione! Najpierw krwawe, szalone
Evil West z doskonałą oceną Michała Króla: nie jest to długa przygoda, ale za to bardzo intensywna. Podobnie jak recenzowany przez Jarka Gowina horror The Beast Inside. Drobne mankamenty nie przysłaniają tu frajdy z przeżywania bardzo udanej przygody z dreszczykiem. I jeszcze jedna produkcja, gra stworzona z prawdziwego papieru, dekoracji przeniesionych później w cyfrowy świat przez jednego człowieka, twórcę tego tytułu Tomka Ostafina. Recenzowaliśmy w wersji na PC, a teraz pojawiła się Papetura na Switchu. I kolejna osoba w redakcji, Andrzej Kutys, nie może wyjść z zachwytu nad tą oniryczną i poetyczną kreacją. W tym programie także dwa nasze stałe kąciki: Radek Lis zaprasza do świata nowoczesnych technologii. A Michał Król trzyma rękę na pulsie w kąciku Gramy po polsku.
Trzy recenzje - i trzy wysokie oceny od naszej redakcji. W Giermaszu Andrzej Kutys zajmuje się "japońszczyzną" - więc i także słynną serią ekskluzywną dla konsol Nintendo.
Pokémon Scarlet już jest sprzedażowym hitem, czemu dziwić się trudno, bo gra to bardzo udana (acz wymagająca jeszcze technicznych szlifów). Jarek Gowin ma u nas inną specjalizację, mianowicie "straszaki". I chociaż trochę mankamentów widzi, to kolejną grę z serii poleca - a mowa tu o The Dark Pictures: The Devil in Me. Tymczasem Bartek Czetowicz musiał się wykazać sporymi umiejętnościami i refleksem w grze akcji (z elementami metroidvanii) The Knight Witch. Ta produkcja dostała bardzo wysoką ocenę. Mamy też dwa kąciki dla Was: najpierw łączymy się z naszym ekspertem Radkiem Lisem, który sprawdził nowości technologiczne. A później Michał Król opowiada o wielkiej drace w polskim gamedevie, czyli mamy kącik Gramy po polsku.