Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Winter Survival
Winter Survival
Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy inne choroby wieku dziecięcego. W przypadku Winter Survival nałożyłem sobie również takie same ramy, że to tylko wczesny dostęp, więc na razie nie będziemy się rozwodzić zbyt długo nad przytoczonymi wyżej rzeczami, a skupimy się na tym, jak na ten moment się w to gra.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Drago Entertainment.
Recenzja Winter Survival

W grze, jak sam tytuł wskazuje, musimy przetrwać w zimie. Na ten moment mamy dwa tryby - fabularny, który na razie okrojony jest do jednego rozdziału, i tryb przetrwania. W drodze jest jeszcze reszta fabuły Winter Survival oraz tryb o nazwie Fala Mrozu. Nie zrozumcie mnie źle - i tak jest zimno. W grze trafiamy w środek lasu, gdzieś w USA i po tym, jak nasza wycieczka z kumplami idzie źle, jesteśmy zdani tylko na siebie. No i na to, że nic nas nie zeżre.

Jak zwykle w survivalach musimy dbać o nasze potrzeby. W Winter Survival mamy oczywiście takie parametry do zaspokojenia, jak głód, pragnienie czy zmęczenie, ale gra daje nam jeszcze kilka rzeczy do pilnowania. Pierwszą, logiczną, jest nasza temperatura ciała. Jak się gdzieś nie wygrzejemy, no to dobije nas hipotermia. Drugą, mniej oczywistą, jest nasza poczytalność. Jeżeli nie zadbamy o siebie, to oszalejemy. Przez to możemy mieć halucynacje czy ekran może nam się zacząć rozmazywać. Trzeba przyznać - kreatywna mechanika i do tego dobrze zaimplementowana.

Jak gry survivalowe, to oczywiście w grę wchodzi zbieractwo i crafting. Bo przecież jak nie ma się nic, to z tego niczego trzeba zrobić coś. W Winter Survival akurat ten aspekt nie jest wybitnie rozbudowany, co jest lekko na minus. Jasne, możemy sobie wytworzyć wiele rzeczy, a i w trybie przetrwania nawet i wybudować sobie jakieś schronienie, lecz pozyskiwanie materiałów opiera się na zasadzie podejdź i kliknij. Niezależnie czy podnosimy kamień, czy ścinamy drzewo, to wszystko mamy na kliknięcie myszką, góra kilka. Mi to niestety nie podeszło.

W Winter Survival ważną rzeczą jest to, aby zwierzęta nie zrobiły sobie z nas kolacji. Sam zamysł jest naturalny i po tym, jak pierwsze kilka razy rzeczywiście trzeba namęczyć się z niedźwiedziami czy wilkami, to potem jednak widzimy, ze to SI mogło być lepsze. Czasem wystarczy nawet odbiec kawałek, aby lokalna fauna dała nam spokój. To zrzucę na garb wczesnego dostępu - jest to rzecz, którą można dostroić, więc mam nadzieję, że się to poprawi.

Graficznie jest ładnie - zima w Winter Survival rzeczywiście robi wrażenie, pełno jest detali, a samych elementów, które urozmaicają nam las nie oszczędzano. Tu kopalnia, tu jakieś gorące źródła, tu zaraz jaskinia - jest co eksplorować. Optymalizacja na ten moment jest okej, niektórzy recenzenci sygnalizowali problemy z crashami, co mi osobiście się nie wydarzało akurat, ale liczba klatek na sekundę potrafiła mi trochę spaść. Tu jeszcze raz pod uwagę biorę, że to ciągle wczesny dostęp i twórcy prawdopodobnie pracują dalej nad tym aspektem.

Ogólnie rzecz ujmując - tytuł ma potencjał, ale cierpi może jeszcze na te early accessowe bolączki, dlatego jeszcze wstrzymam się z definitywną oceną Winter Survival do momentu puszczenia w świat pełnej wersji.
 

Zobacz także

2025-11-29, godz. 08:05 The Rogue Prince of Persia [Xbox Series X] Ta gra towarzyszy mi od początku mojej przygody z komputerami czy konsolami. Zresztą Prince od Persia to jeden z tych tytułów, który w ogóle ukształtował… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 Syberia Remastered [PlayStation 5] Zagadki, uruchamiane kluczem automaty, clockpunk i rodzinna tajemnica. Czego chcieć więcej? To było oczywiście pytanie retoryczne. Ale skoro już się tak… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 IT Specialist Simulator [wczesny dostęp PC] Jako informatyk pracujący w radiu po prostu nie mogłem przejść obok tej gry obojętnie, bo kiedy pojawia się tytuł, który próbuje symulować prawdziwą… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 Nerd Simulator [wczesny dostęp PC] Każdy gracz kiedyś zarwał nockę lub siedział za długo przy klawiaturze czy z padem w ręku. Najważniejsze, aby to nie stawało się regułą. Uczynienie… » więcej 2025-11-22, godz. 08:07 Sanatorium - A Mental Asylum Simulator [PC] Zaginiona ciotka, dziennikarskie śledztwo pod przykrywką, szpital psychiatryczny, lata 20. Tak, tak, zapewniam, że to nadal Giermasz, a to nie jest najnowszy… » więcej 2025-11-22, godz. 08:06 Painkiller [PlayStation 5] Painkiller to dla wielu graczy seria świetnych polskich strzelanin, której pierwowzór powstał w roku 2004 siłami studia People Can Fly. Po kilku odsłonach… » więcej 2025-11-22, godz. 08:05 Call of Duty: Black Ops 7 [PlayStation 5] Ciężko jest powiedzieć coś, powiedzmy, nowego, o Call of Duty. Seria jest z nami długie lata, a większość graczy przynajmniej raz miała do czynienia z… » więcej 2025-11-22, godz. 08:05 Hyrule Warriors: Age of Inprisonment [Switch 2] Gdy przejrzycie przepastne archiwum recenzji Giermaszu, znajdziecie w nim opinię na temat niejednej produkcji z gatunku musou - także o poprzedniej odsłonie… » więcej 2025-11-16, godz. 17:12 Folly of The Wizards [PlayStation 5] Z bajecznie kolorkowego intro dowiemy się, że świat nawiedziły złe potwory, więc wieśniacy zwrócili się o pomoc do czarowników. Ci, wiadomo, załatwili… » więcej 2025-11-16, godz. 17:00 Adrenaline Rampage [Xbox Series X] Z recenzją Adrenaline Rampage czekaliśmy do ostatniej chwili. W nadziei, że coś się zmieni, twórcy wypuszczą łatkę, która naprawi sytuację testowanej… » więcej
12345