Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
The Rogue Prince of Persia
The Rogue Prince of Persia
Ta gra towarzyszy mi od początku mojej przygody z komputerami czy konsolami. Zresztą Prince od Persia to jeden z tych tytułów, który w ogóle ukształtował branżę. I zawsze się cieszę, kiedy wychodzi nowy tytuł. Tym bardziej, że Książę ma ostatnio niezłą passę; świetny The Lost Crown zdobył moje serce. Teraz The Rogue Prince of Persia może niekoniecznie przebija poprzedniczkę, ale jej dorównuje.

Dostęp do gry zapewnił Xbox Polska.
Recenzja The Rogue Prince of Persia


Pierwsze, co uderza po włączeniu tego roguelite'a to grafika. I także pierwsze wrażenie jest wyjątkowo pozytywne. Śliczna, rysowana, niemal komiksowa. To dotyczy zarówno bohatera, jak i przeciwników, teł czy NPCów. Świetnie prezentują się też animacje łącznie z efektami, które towarzyszą walce. Podobnie jak w The Last Crown - również tutaj mamy do czynienia z dwuwymiarową zręcznościówką, co nie przeszkadza w pozachwycaniu się tym, jak twórcom udało się zamknąć czar Persji w takich pozornie prostych kreskach. Po pewnym czasie brakuje jednak urozmaiceń, przydałoby się więcej odmiany, przede wszystkim w otoczeniu. Receptą moim zdaniem byłoby wypuszczenie akcji na zewnątrz, tymczasem nasz Książę przemierza przede wszystkim podziemia czy kanały, a to właśnie te "powierzchniowe" momenty są najładniejsze. Z muzyką jest podobnie - zachwyca na początku, ale liczba utworów jest za bardzo ograniczona. Również w przypadku wrogów przydałby się nieco większy wachlarz, choć w pewnym momencie przestaje się na to zwracać uwagę.

A uwagę przestaje się zwracać z kilku powodów. Po pierwsze - świetne wrażenia dają tu ewolucje, jakie wykonujemy bohaterem. Parkour jest bardzo ważny, a jednocześnie stosunkowo łatwy do opanowania i efektowny oraz efektywny. Książę skacze daleko, biega po ścianach, podciąga się i tak dalej. Po wykonaniu odpowiednio długiej sekwencji udanych ruchów ładuje się specjalny pasek, który dodaje mu szybkości, co z kolei przydaje się w starciach, a sama walka jest rozwiązana wyjątkowo przyjemnie i intuicyjnie. Przeciwników często możemy unikać, ale przydają się rzeczy, które po sobie zostawiają, do tego stosowane rozwiązania sprawiają, że ma się ochotę z nimi mierzyć, nawet jeśli nie jest to konieczne, zachodząc im za plecy, przeskakując czy przebiegając nad ich głowami. Wyjątkowo przyjemne. Kusi też wykorzystanie różnych rodzajów broni. Oczywiście co jakiś czas, czy co zgon Książe dostaje nowy oręż - każdy ma oczywiście specjalne właściwości. Broni są dwa rodzaje - bezpośrednia i dystansowa. Mi najbardziej do gustu przypadły specjalne, płonące kadzidła na łańcuchach i hak, który przyciąga przeciwników. Wyjątkowo dobrze też prezentują się walki z bossamii, które również polegają przynajmniej w połowie na unikaniu ich ataków - nie ma tu bloków, ale to doskonale oddaje taki "zwinny" charakter księcia i pozwala na jeszcze więcej satysfakcji, kiedy jakiegoś demona przeskoczymy, obejdziemy, ominiemy, a potem dźgniemy czymś w plery. Przy czym ich projekty są naprawdę intrygujące - demoniczne, ale też zrobione z odwołaniami do mitologii.

Co nawet zaskakujące nieźle prezentuje się fabuła, którą układamy z fragmentów zdradzanych nam przez napotkanych NPCów. Wszystko sprowadza się do najazdu władających magią Hunów na Persję, ale jest tu sporo niuansów i mroczniejszych chwil. Rzadko mi się to zdarza, a naprawdę czekałem na kolejne informacje, które pozwolą ułożyć coraz większy obraz tej układanki, tym bardziej, że sam Książę dowiaduje się wielu rzeczy razem z nami. Dlaczego nie jest na bieżąco - to także wyjaśnia historia. Podsumowując - rewelka. 8 na 10. Gdyby nie ta monotonia chwilami byłaby dziewiątka.
 

Zobacz także

2025-11-29, godz. 08:05 Syberia Remastered [PlayStation 5] Zagadki, uruchamiane kluczem automaty, clockpunk i rodzinna tajemnica. Czego chcieć więcej? To było oczywiście pytanie retoryczne. Ale skoro już się tak… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 IT Specialist Simulator [wczesny dostęp PC] Jako informatyk pracujący w radiu po prostu nie mogłem przejść obok tej gry obojętnie, bo kiedy pojawia się tytuł, który próbuje symulować prawdziwą… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 Nerd Simulator [wczesny dostęp PC] Każdy gracz kiedyś zarwał nockę lub siedział za długo przy klawiaturze czy z padem w ręku. Najważniejsze, aby to nie stawało się regułą. Uczynienie… » więcej 2025-11-22, godz. 08:07 Sanatorium - A Mental Asylum Simulator [PC] Zaginiona ciotka, dziennikarskie śledztwo pod przykrywką, szpital psychiatryczny, lata 20. Tak, tak, zapewniam, że to nadal Giermasz, a to nie jest najnowszy… » więcej 2025-11-22, godz. 08:06 Painkiller [PlayStation 5] Painkiller to dla wielu graczy seria świetnych polskich strzelanin, której pierwowzór powstał w roku 2004 siłami studia People Can Fly. Po kilku odsłonach… » więcej 2025-11-22, godz. 08:05 Call of Duty: Black Ops 7 [PlayStation 5] Ciężko jest powiedzieć coś, powiedzmy, nowego, o Call of Duty. Seria jest z nami długie lata, a większość graczy przynajmniej raz miała do czynienia z… » więcej 2025-11-22, godz. 08:05 Hyrule Warriors: Age of Inprisonment [Switch 2] Gdy przejrzycie przepastne archiwum recenzji Giermaszu, znajdziecie w nim opinię na temat niejednej produkcji z gatunku musou - także o poprzedniej odsłonie… » więcej 2025-11-16, godz. 17:12 Folly of The Wizards [PlayStation 5] Z bajecznie kolorkowego intro dowiemy się, że świat nawiedziły złe potwory, więc wieśniacy zwrócili się o pomoc do czarowników. Ci, wiadomo, załatwili… » więcej 2025-11-16, godz. 17:00 Adrenaline Rampage [Xbox Series X] Z recenzją Adrenaline Rampage czekaliśmy do ostatniej chwili. W nadziei, że coś się zmieni, twórcy wypuszczą łatkę, która naprawi sytuację testowanej… » więcej 2025-11-15, godz. 08:05 Tormented Souls 2 [PlayStation 5] Jak dużą część gier - również Tormented Souls 2 należy oceniać dwutorowo. To nie jest gra, która staje do wyścigu z produkcjami z największym budżetem… » więcej
12345