Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen zapowiedział, że proces łączenia Orlenu i Lotosu potrwa 1,5 roku. Komisja Europejska zgodziła się na fuzję.
- Jesteśmy graczem, który obsługuje region Europy. Zupełnie inaczej przełoży się to na ceny i też inaczej się przełoży na optymalizację i ceny na naszych stacjach. Chyba zależy nam na stabilności?! - retorycznie pytał prezes płockiej spółki.
PKN Orlen chce też jak najszybciej przeprowadzić z Komisją Europejską proces zgody na przejęcie spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.
- Uważam, że ten proces przed komisją w ciągu 8 miesięcy się skończy. To są konieczne procesy dla całej polskiej gospodarki. Pora zbudować taki koncern, który będzie robił transformację energetyczną. Wtedy koncern będzie miał przychodu ok. 200 miliardów złotych. Te kwoty można przeznaczyć na budowę farm, niskoemisyjną energetykę gazową, zeroemisyjną energetykę - wyliczał.
Prezes PKN Orlen zapewnia, że w wyniku fuzji nie będzie żadnych zwolnień grupowych.
- Jesteśmy graczem, który obsługuje region Europy. Zupełnie inaczej przełoży się to na ceny i też inaczej się przełoży na optymalizację i ceny na naszych stacjach. Chyba zależy nam na stabilności?! - retorycznie pytał prezes płockiej spółki.
- To są konieczne procesy dla całej polskiej gospodarki. Pora zbudować taki koncern, który będzie robił transformację energetyczną. Wtedy koncern będzie miał przychodu ok. 200 miliardów złotych. Te kwoty można przeznaczyć na budowę farm, niskoemisyjną energetykę gazową, zeroemisyjną energetykę - wyliczał.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Może teraz czas także na scalenie wszystkich spółek i spółeczek kolejowych w jedno silne przedsiębiorstwo jakim były kiedyś PKP?
pomysł ze wszech miar głupi i szkodliwy.
PiS rękoma Obajtka chce wyjąć 6 mld zł, które PGNiG dostało od Ruskich z Gazpromu.
A TO SĄ PIENIĄDZE, KTÓRE NALEŻĄ SIĘ KLIENTOM PGNiG !!!
PO 1.000 zł DLA KAŻDEGO KLIENTA PGNiG
W zasadzie mariaż pkp cargo z pkp osobowe jest tym pierwszym nie na rękę. Raczej więcej na towarówce wyciągają niż osobowe na pasażerach...
To będzie taka skarbonka bez dna dla swoich !
Przecież ten gościu sam sobie przeczy, zjednoczenie obu spółek nie spowoduje stabilizacji wysokości ceny paliwa, a raczej zredukuje konkurencje, tym samym zwiększając ceny paliw i co za tym idzie zwiększając podatki od paliw, czyli chodzi o wpływy do budżetu, żeby partyjni mogli się nachapać, bo dla spółek i budżetu jako takiego nie będzie żadnych pozytywów, te pieniądze nie pójdą na spłaty długów które narobiły partie, tylko zasilą prywatne konta członków partii i tak to się skończy.