Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection
UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection
Znacie pewnie (z własnego doświadczenia?) te historie, jak to "kupki wstydu" pęcznieją po kolejnych promocjach (skoro tak tanio, to kupię i kiedyś zagram, prawda?) - a gdy przychodzi co do czego, to ni stąd ni zowąd, zamiast ogrywać te zaległości, to odpalacie produkcję, którą już skończyliście? Tak, też tak mam... Ale w tym przypadku jestem usprawiedliwiony, prawda? W końcu ciężko pracuję przygotowując recenzję... Dobra, prawda jest taka, że gdy pojawiła się okazja, aby znowu przeżyć te niesamowite przygody, to nie wahałem się ani chwili. Uncharted: Legacy of Thieves Collection, czyli dwie gry z tej kolekcji na konsoli PlayStation przeszedłem po kilka razy. Dla mnie to "dychy". Więc, drogi PC-towcu (bo to jest ten moment, gdy gry tracą ekskluzywny status), opowiem Tobie, co dostajesz włączając przygody Nathana Drake'a i jego brata...

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Interactive Entertainment
GIERMASZ-Recenzja UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection

... otóż dostajesz chyba najlepsze przygodowe gry akcji, jakie kiedykolwiek wydano. Gry niczym kino "Nowej przygody", współczesnego Indianę Jonesa, który w niesamowicie pięknych plenerach szuka tajemniczych skarbów i zaginionych świątyń/miast czy jakiś archeologicznych legend. Mamy tu, po pierwsze, filmowość. Czyli świetnie wyreżyserowane sceny, oczywiście w stu procentach oskryptowane i w których oczywiście musisz zrobić dokładnie to, czego od Ciebie chcą twórcy. Tak, wiem, że równocześnie oznacza to, że w dużej części tej przygody idziesz "korytarzem" (fakt, momentami bardzo szerokim korytarzem z odgałęzieniami), ale doprawdy - takich gier nie ma zbyt dużo, właściwie wcale, więc doceńcie tę niesamowitą, filmową przygodę.

Przy czym, nie są to żadne "symulatory chodzenia". Absolutnie nie! Mamy elementy wspinaczkowe, jest sporo strzelania i, generalnie, wiele momentów do wykazania się refleksem. To drugi bardzo ważny element obu produkcji wydanych pod znakiem Uncharted: Legacy of Thieves Collection. Przy czym: koniecznie należy zacząć od "czwórki", która jest dłuższa, bardziej (powiedzmy) "wypasiona" w przygody - Zaginione Dziedzictwo jest pod tym względem odrobinę słabsze, za to znajomość fabuły poprzedniczki (to słowo klucz tutaj) bardzo się tu przydaje. Co prawda historie się nie łączą, ale bohaterowie w części są wspólni i tu chronologia ich poznawania jest ważna.

Przewrotnie, pewien problem będę miał z tym, co właściwie powinno być najważniejsze w tym tekście. Bo walory obu gier, jak wiecie, oceniłem na "dychę", więc kluczowe jest pytanie - jak to działa na PC? Czy wygląda olśniewająco? Cóż, usprawiedliwia mnie nieco fakt, że o ile konsole są złożone wszystkie z takich samych komponentów, tak komputery co jeden to inny czy nieco inny. A ja w dodatku testowałem Uncharted: Legacy of Thieves Collection na przenośnej maszynie czyli Steam Deck. Który jest komputerem, acz nie najmocniejszym na rynku. W dodatku zachowałem się jak typowy konsolowiec i nie dotykałem ustawień graficznych, zakładając, że skoro gra jest w zakładce "świetne na Decku", to domyślne nastawy są optymalne dla tego sprzętu. A z tego co widzę, można tu jeszcze sporo "podkręcić". Ze dwa razy mi coś "chrupnęło" w animacji i może z raz zniknął głos w trakcie scenki przerywnikowej. Tylko pamiętajcie, że seria Uncharted potrafiła zachwycić już na stareńkim PlayStation 3 - graficy z Naughty Dog to jedni z najlepszych fachowców w branży i także wersja na PC potrafi sprowokować "opad szczęki", choć to niby tylko zwykły remaster. Wszystko działa płynnie, gry niezmiennie są świetne, porty na komputery także udane - więc gorąco polecam!

Ocena: 10/10

PS. Nie interesowałem się, i odrobinę rozczarował mnie fakt, że Uncharted: Legacy of Thieves Collection to dwie gry - bez wcześniejszej trylogii. Rozczarował mnie ten fakt tylko i wyłącznie dlatego, bo miałbym pretekst, żeby je też przejść jeszcze raz, heh... Ale spoko, na konsoli też mogę przecież - a jeżeli będzie sukces tej kolekcji na PC, to pewnie i jeszcze nadrobią to wydanie.
 

Zobacz także

2023-05-13, godz. 06:00 Showgunners [PC] Wikipedia podaje taką definicję hasła reality show - typ programów telewizyjnych, w których z reguły występują osoby wcześniej niezwiązane zawodowo z… » więcej 2023-05-13, godz. 06:00 War Mongrels [Xbox Series X] Bardzo nie lubię takich sytuacji jak ta, w której właśnie się znalazłem. Bardzo chciałbym jednoznacznie pochwalić War Mongrels w wersji na konsole, ale… » więcej 2023-05-06, godz. 06:00 Star Wars Jedi: Ocalały [Xbox Series X] Nie wiem czy to świadoma kalka, czy niezamierzone naśladownictwo, czy po prostu mój mózg szuka podobieństw tam, gdzie niekoniecznie faktycznie istnieją… » więcej 2023-05-06, godz. 06:00 The Pathless [Switch] Po eksperymentalnym doświadczeniu, jakim była gra Abzu, w 2020 roku studio Giant Squid zaskoczyło kolejną oryginalną produkcją The Pathless. Po trzech latach… » więcej 2023-04-29, godz. 06:00 Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp [Switch] Plastikowe żołnierzyki toczą swoje plastikowe wojny w turowych starciach na podzielonej w kwadraty planszy. Wyglądającej też odpowiednio zabawkowo. Jednostki… » więcej 2023-04-29, godz. 06:00 Horizon Forbidden West: Burning Shores (DLC) [PlayStation 5] Kilkudziesięciogodzinna przygoda Aloy w Horizon Forbidden West mogłaby się po prostu zakończyć happy endem. Jednak bohaterka po pokonaniu Zenitów nie mogła… » więcej 2023-04-29, godz. 06:00 Flooded [PC] Każdy z nas raczej zna założenia city buildera. Rozbudowujemy miasto, zbieramy surowce, odblokowujemy nowe budynki i tak dalej, po to, aby nasza metropolia… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Dead Island 2 [Xbox Series X] Po blisko dekadzie oczekiwania druga wyspa - choć tak naprawdę miasto - (nie)umarłych trafiła w moje ręce. Oczekiwań nie miałem żadnych, więc nie mogłem… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Beyond Contact [PC] Gry survivalowe nie są dla każdego. Zbieranie każdej możliwej śrubki, linki czy kabelka (niepotrzebne skreślić), aby potem zrobić filtr, szkło powiększające… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Final Fantasy Pixel Remaster [PlayStation 5] Dawno, dawno temu - a tak konkretnie w 1987 roku w Japonii, Hironobu Sakaguchi, pracownik podupadającej firmy Square, zaproponował szefostwu projekt, który… » więcej
1213141516