Prapremiera „Historii T-shirtu, czyli jak to dobrze urodzić się na Zachodzie” na scenie Teatru Współczesnego.
Historie przedmiotów tylko z pozoru są nieważne - twierdzą twórcy najnowszej premiery w Teatrze Współczesnym i próbują zrozumieć, jaka opowieść kryje się za jednym z najpopularniejszych ubrań sprzedawanych masowo na świecie - T-shirtem.
T-shirty są produkowane w milionach w każdym dostępnym kolorze, z przeróżnymi napisami i nadrukami. - Chcieliśmy się temu przyjrzeć - mówi reżyserka przedstawienia Małgorzata Wdowik. - W jaki sposób to funkcjonuje w popkulturze, w naszej kulturze, a także żeby zastanowić się jak poprzez niego się komunikujemy i w jaki sposób wyrażamy swoje poglądy, jak się identyfikujemy z różnymi grupami.
T-shirt może być symbolem swobody i wolności, ale też ciężkiej pracy bangladeskich szwaczek. Dziś wybieram koszulki z głową - mówi jeden z aktorów Maciej Litkowski. - Śmiało mogę powiedzieć, że pod względem kupowania koszulek przeszedłem metamorfozę po tym spektaklu. Nie powiedziałbym do końca, że to jest wybór metki, dlatego że żyjemy w takim świecie, i o tym też mówimy w spektaklu, że to nie jest proste powiedzieć, że kupuję odzież produkowaną w Polsce.
Bo to ani nie łatwe, a często nietanie.
Spektakl jest realizowany w ramach projektu PIKSELOZA, który bada zjawisko polityczno-społeczne współczesności.
T-shirty są produkowane w milionach w każdym dostępnym kolorze, z przeróżnymi napisami i nadrukami. - Chcieliśmy się temu przyjrzeć - mówi reżyserka przedstawienia Małgorzata Wdowik. - W jaki sposób to funkcjonuje w popkulturze, w naszej kulturze, a także żeby zastanowić się jak poprzez niego się komunikujemy i w jaki sposób wyrażamy swoje poglądy, jak się identyfikujemy z różnymi grupami.
T-shirt może być symbolem swobody i wolności, ale też ciężkiej pracy bangladeskich szwaczek. Dziś wybieram koszulki z głową - mówi jeden z aktorów Maciej Litkowski. - Śmiało mogę powiedzieć, że pod względem kupowania koszulek przeszedłem metamorfozę po tym spektaklu. Nie powiedziałbym do końca, że to jest wybór metki, dlatego że żyjemy w takim świecie, i o tym też mówimy w spektaklu, że to nie jest proste powiedzieć, że kupuję odzież produkowaną w Polsce.
Bo to ani nie łatwe, a często nietanie.
Spektakl jest realizowany w ramach projektu PIKSELOZA, który bada zjawisko polityczno-społeczne współczesności.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-05_1446739881.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-05_1446734491.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-04_1446612731.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-03_1446564411.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-03_1446562911.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-02_1446485941.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-30_1446234171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-30_1446220011.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-29_1446119621.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-10-28_1446046592.jpg)