W Berlinie otwarto wystawę "Muzeum Męczenników". Przedstawiono na niej islamskich zamachowców z Paryża, Nowego Jorku, czy też z Moskwy jako męczenników. Obok znajdują się wizerunki między innymi świętego Maksymiliana Kolbego.
Twórcami wystawy są skandynawscy autorzy. W ubiegłym roku tę samą wystawę pokazano w Danii.
W galerii Bethanien w Berlinie od czwartku można oglądać wystawę "Muzeum Męczenników", która już została uznana przez niemieckie media za kontrowersyjną. Autorzy tłumaczą, że chcą w ten sposób pokazać współczesnego męczennika w różnych kontekstach. Ich zdaniem także islamscy terroryści są męczennikami, bo zginęli za wiarę. Dlatego obok wizerunku polskiego świętego Maksymiliana Kolbego czy świętej Apolonii z Aleksandrii znalazły się między innymi wizerunki terrorysty Ismaela Omara Mustafy, czy też zamachowca Mohammeda Atty, który pilotował 11 września 2001 roku jeden z samolotów uderzających w wieże World Trade Center w Nowym Jorku.
W jednej z pierwszych recenzji "Berliner Zeitung" ocenił, że "wolność artystyczna" posunęła się za daleko. "Skandaliczna i pozbawiona smaku wystawa jest finansowana z kieszeni podatnika" - zauważył niemiecki serwis "JournalistenWatch".
Organizatorem wystawy jest działające od 2006 roku stowarzyszenie "Nordwin", finansowane ze środków budżetowych Berlina. Także budynek, w którym mieści się galeria Bethanien należy do miasta.
W galerii Bethanien w Berlinie od czwartku można oglądać wystawę "Muzeum Męczenników", która już została uznana przez niemieckie media za kontrowersyjną. Autorzy tłumaczą, że chcą w ten sposób pokazać współczesnego męczennika w różnych kontekstach. Ich zdaniem także islamscy terroryści są męczennikami, bo zginęli za wiarę. Dlatego obok wizerunku polskiego świętego Maksymiliana Kolbego czy świętej Apolonii z Aleksandrii znalazły się między innymi wizerunki terrorysty Ismaela Omara Mustafy, czy też zamachowca Mohammeda Atty, który pilotował 11 września 2001 roku jeden z samolotów uderzających w wieże World Trade Center w Nowym Jorku.
W jednej z pierwszych recenzji "Berliner Zeitung" ocenił, że "wolność artystyczna" posunęła się za daleko. "Skandaliczna i pozbawiona smaku wystawa jest finansowana z kieszeni podatnika" - zauważył niemiecki serwis "JournalistenWatch".
Organizatorem wystawy jest działające od 2006 roku stowarzyszenie "Nordwin", finansowane ze środków budżetowych Berlina. Także budynek, w którym mieści się galeria Bethanien należy do miasta.
Dodaj komentarz 1 komentarz
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-12-03_154386860119.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-12-03_154382712810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-12-02_154374692020.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-12-01_154366971610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-11-26_154323130210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-29_154348017410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-28_154340034311.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-07-25_146945940810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-08-26_150375538420.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2018/thumb_480_0/2018-11-27_154330812610.jpg)