W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2018-09-20, godz. 21:47
Maciej Mazur o udziale w The Voice of Poland: "zrezygnowałem" [ZDJĘCIA]
Spotkanie z Maciejem Mazurem, uczestnikiem 9. edycji The Voice of Poland, rozpoczęło cykl wydarzeń w ramach projektu Młodzi Agenci w Szczecińskiej Agencji Artystycznej.
» więcej
2018-09-20, godz. 13:28
BNO nie zwalnia tempa. "Lubimy niespodzianki"
60 koncertów na pięciu kontynentach - taki pracowity rok ma Baltic Neopolis Orchestra. Szczeciński zespół nie zwalnia jednak tempa - do grudnia planuje jeszcze kilka występów, a najbliższy w tę sobotę.
» więcej
2018-09-19, godz. 21:50
Kolorowa filharmonia na rozpoczęcie festiwalu. "Wspaniale, jestem zachwycony" [WIDEO, ZDJĘCIA]
Pokaz świetlny na fasadzie Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie zorganizowano z okazji rozpoczynającego się festiwalu MDF - Music.Design.Form.
» więcej
2018-09-19, godz. 16:25
MDF, czyli nie tylko muzyka w filharmonii. Rusza nowy festiwal
MDF Festival - Music.Design.Form, który łączy różne dziedziny sztuki, rozpoczyna się w środę w filharmonii w Szczecinie. W programie są nie tylko koncerty, ale także wystawy i instalacje interaktywne, dyskusje i wykłady oraz warsztaty…
» więcej
2018-09-19, godz. 14:28
"Niepodległa bez barier - od morza do Tatr". Finał konkursu [ZDJĘCIA]
"Niepodległa bez barier - od morza do Tatr" - pod takim hasłem odbył się w Szczecinie wojewódzki finał 16. edycji konkursu "Sztuka osób niepełnosprawnych".
» więcej
2018-09-18, godz. 22:06
Gratka dla młodych widzów. Kino Dzieci w Szczecinie
Festiwal Filmowy Kino Dzieci odbędzie się w Szczecinie. Od 22 do 29 września w Klubie Delta w Dąbiu młodzi widzowie będą mogli zobaczyć osiem produkcji. Wezmą też udział w głosowaniu, dołączając tym samym do ogólnopolskiego…
» więcej
2018-09-18, godz. 20:41
Wspólne Brzmienia w Szczecinie. Nowe wyzwanie Chóru AM
Chór Akademii Morskiej w Szczecinie zaśpiewa z grupą Mikromusic, Skubasem oraz Smolikiem. W najbliższy poniedziałek rusza 5. edycja "Wspólnego Brzmienia".
» więcej
2018-09-18, godz. 18:35
Warto czytać dzieciom już od narodzin
Instytut Książki rozpoczyna nową odsłonę kampanii społecznej „Mała książka - wielki człowiek”. Ma ona przypomnieć wszystkim rodzicom, opiekunom i dziadkom o korzyściach z rodzinnego czytania już od chwili narodzin dziecka.
» więcej
2018-09-18, godz. 17:53
"Jeszcze dzień życia" w Gdyni. Groza wojny i reporter Kapuściński w akcji
Na festiwalu w Gdyni pokazano film o Ryszardzie Kapuścińskim i wojnie w Angoli. "Jeszcze dzień życia" w reżyserii Damiana Nenowa i Raula de la Fuente to inspirowana książką Ryszarda Kapuścińskiego historia reportera realizującego…
» więcej
2018-09-17, godz. 07:56
Rozpoczyna się 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
W Gdyni rozpoczyna się 43. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych. W tym roku podczas festiwalu zostanie pokazanych ponad 130 filmów, a o nagrodę główną imprezy - Złote Lwy - będzie walczyło 16 produkcji.
» więcej