W nocy na soboty na niedzielę w Hollywood zostaną rozdane filmowe Oscary. W tym roku na święto filmu Polacy będą patrzeć przede wszystkim poprzez pryzmat "Zimnej Wojny" Pawła Pawlikowskiego i nominacji w trzech kategoriach: "najlepszy film zagraniczny", "najlepszy reżyser" i "zdjęcia".
Polska produkcja od wielu miesięcy promowana jest w Stanach Zjednoczonych i można ją zobaczyć w wielu częściach USA - nie tylko w kinach niezależnych.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
W listopadzie "Zimna Wojna" Pawła Pawlikowskiego zdobyła nagrodę "Złotych Zębów Kamery" podczas prestiżowego Festiwalu Filmów Polskich w Ameryce, który od 30 lat odbywa się w Chicago. To największy pokaz polskiego kina za granicą. Organizatorzy tego wydarzenia już wtedy podkreślali, że robią wszystko, aby "Zimną Wojnę" znacząco promować w amerykańskim środowisku filmowym.
- Amazon włożył bardzo dużo pieniędzy w promocję "Zimnej wojny" wykupując reklamy w branżowych czasopismach; rzeczywiście - pokazywał ten film w dużo większej ilości kin, niż to miało miejsce w przypadku filmu "Ida" Pawła Pawlikowskiego - zauważa krytyk filmowy z Chicago, członek prestiżowego stowarzyszenia krytyków filmowych z tego miasta, Zbigniew Banaś.
W Los Angeles w wielu punktach miasta można zobaczyć billboardy promujące "Zimną Wojnę".
- Gdy wysiadłem na lotnisku w Los Angeles i jechałem do hotelu, nagle zobaczyłem billboard "Zimnej wojny" w Hollywood, co mnie bardzo ucieszyło; pierwszy raz zobaczyłem billboard tutaj, w najważniejszym miejscu dla filmu - mówi Piotr Dzięcioł, prezes Opus Film, która to firma jest producentem „Zimnej wojny”.
"Zimna Wojna" za oceanem zarobiła już 4 miliony dolarów, a ewentualny sukces oscarowy może pomnożyć tę kwotę.
Zobacz także
2016-04-20, godz. 07:42
Spektakl muzyki i tańca bractwa Mevlevi na początek Szczecin Music Fest
W środę wieczorem w szczecińskiej filharmonii odbędzie się pierwszy koncert w ramach festiwalu Szczecin Music Fest. Zainaugurują go pochodzący z Syrii Wirujący Derwisze.
» więcej
2016-04-20, godz. 07:29
Owacja na stojąco dla Krystyny Jandy
Krystyna Janda znowu zachwyciła szczecińską publiczność otrzymała owacje na stojąco. Janda wystąpiła na scenie Teatru Współczesnego w ramach Kontrapunktu. Publiczność 51. Przeglądu Małych Form obejrzała sztukę "Maria Callas…
» więcej
2016-04-19, godz. 19:15
Legendarna grupa Roxette odwołuje trasę koncertową
Trasa zespołu Roxette została odwołana z powodu pogorszenia się zdrowia wokalistki zespołu - Marie Fredriksson. Artystka ma raka mózgu.
» więcej
2016-04-18, godz. 18:42
Wystawa plakatu teatralnego na początek 51. Kontrapunktu
Wystawa polskiego plakatu teatralnego, wcześniej - spektakle dla dzieci i pokazy produkcji zachodniopomorskich. W Szczecinie wystartował 51. Kontrapunkt.
» więcej
2016-04-18, godz. 17:04
Przedwojenny Szczecin w nowej grze [ZDJĘCIA]
Historia przedwojennego Szczecina stała się tłem nowej gry planszowej. "Kupiec Szczeciński" jest w fazie ostatnich testów.
» więcej
2016-04-18, godz. 12:20
"Błąd" w sieci. Łona wraca po latach przerwy [WIDEO]
Premiera nowego teledysku Łony i Webbera. Klip pod tytułem "Błąd" już w sieci. Zagrali w nim m.in. aktorzy ze szczecińskich teatrów: Współczesnego i Kana, a także jazzman Marka Kazana.
» więcej
2016-04-17, godz. 08:32
"Polowanie na czarownice" w Operze na Zamku
Znakomita premiera baletowa w Operze na Zamku w Szczecinie. Inspirację dla baletu "Polowanie na czarownice" stanowi prawdziwa historia Anny Göldi, żyjącej w XVIII wieku służącej ze Szwajcarii, która została oskarżona o czary.
» więcej
2016-04-16, godz. 08:47
Filipinki zjechały do Szczecina
Spotkanie z pierwszym polskim girlsbandem poprowadzi autor monografii o Filiipinkach - Marcin Szczygielski. Opowiedzą o swoim zespole i o naszym mieście.
» więcej
2016-04-15, godz. 15:33
„Szczecinianie" jadą do Portugalii
Zespół Pieśni i Tańca „Szczecinianie" w Międzynarodowym Festiwalu Folkloru w Almeirim zaprezentuje sześć choreografii inspirowanych różnymi rejonami Polski.
» więcej
2016-04-14, godz. 16:53
Kolejne gwiazdy i nowości na Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach
Spektakle, koncerty, spotkania z publicznością i przede wszystkim uroczyste odciśnięcie dłoni - tak w skrócie będzie wyglądać tegoroczny Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach.
» więcej