Każdego roku w Sali Koncertowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach prezentowane są prawykonania utworów dziewięciu młodych kompozytorów. Wykonawcami są uczniowie, studenci i pedagodzy uczelni oraz szkół biorących udział w Programie „Muzyka naszych czasów”.
- To jest ogromny splendor wystąpić na festiwalu "Sacrum Non Profanum". Jestem zadowolony, że publiczność entuzjastycznie przyjęła mój repertuar: kompozycje Fryderyka Chopina oraz Beli Bartoka, węgierskiego kompozytora dwudziestego wieku - mówił Chruściel.
Obok kompozycji XX i XXI wieku, nie mogło zabraknąć słynnej „Prząśniczki” Patrona Festiwalu Stanisława Moniuszki, którą brawurowo wykonał na akordeonie Michał Gajda.
- Opracowanie "Prząśniczki" to jest moja aranżacja, w której znalazły się współbrzmienia jazzowe, bałkańskie i trochę folkloru polskiego. Ta aranżacja przychodziła mi do głowy z taktu na takt i bardzo się cieszę, że publiczności się tak bardzo spodobała - mówił Michał Gajda.
W środę festiwal przenosi się do Łobza, gdzie rozpoczęły się Międzynarodowe Warsztaty Muzyczne poświęcone muzyce Stanisława Moniuszki.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-03_155959138516.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-04_155967468410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-03_155955868510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-03_155958134910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-01_155938470010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-31_155933284310.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/372370/2018-06-02_152796256936.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-29_155915230510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-28_155905440816.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-05-28_155902470110.jpg)