Program premierowego koncertu muzyki świata pt. „Europolifonie”, którego świadkiem była publiczność czwartkowego wieczoru w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie (8 lutego 2024) był efektem naukowej pracy muzykolożki dr Weroniki Grozdew-Kołacińskiej oraz twórczego opracowania kierownika artystycznego proMODERN Piotra Pierona. Powstał zatem w wyniku badań, a nie zebrania gotowej rynkowej literatury.
Projekt rezydenta Filharmonii w Szczecinie – sekstetu proMODERN – jednego z najwybitniejszych zespołów wokalnych, obsypanego wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. siedmioma Fryderykami, skrzył się barwnymi technikami wokalnymi charakterystycznymi dla tradycyjnych kultur Europy z Ukrainy, Podlasia i Polesia, Bułgarii, Albanii, Chorwacji i Serbii, Sardynii, Korsyki, Litwy oraz Polski.
To pierwszy taki projekt paneuropejskiego zbioru wielogłosowych ludowych technik wokalnych, ujęty w żywą estradową formę wykonawczą, prezentowaną przez renomowany współczesny zespół śpiewaków, w tym przypadku proMODERN w składzie: Marta Czarkowska – sopran, Katarzyna Bienias – sopran, Anna Krawczuk – mezzosopran, Aleksander Rewiński – tenor, Krzysztof Chalimoniuk – baryton i Piotr Pieron – bas.
Wieczór gorąco oklaskiwany przez licznie zgromadzoną publiczność artyści zakończyli tylko jednym bisem, mimo że melomani domagali się następnego.
Kolejny koncert proMODERN w Filharmonii 3 kwietnia 2024 roku. Śpiewacy wykonają utwory polskich kompozytorów, m.in. Krzesimira Dębskiego, Krzysztofa Herdzina i Pawła Łukaszewskiego do tekstów szekspirowskich sonetów, za które zostali nagrodzeni dwoma Fryderykami.