Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat

Prezydent Andrzej Duda. źródło: prezydent.pl
Prezydent Andrzej Duda. źródło: prezydent.pl
Centralny Port Komunikacyjny to ogromna szansa rozwojowa i potężny impuls dla naszej gospodarki - podkreślili na konferencji prasowej prezydent Andrzej Duda i premier Mateusz Morawiecki.
Andrzej Duda wyliczał, że przy realizacji inwestycji powstanie 1800 kilometrów linii kolejowych i 400 kilometrów dróg.

Prezydent przekonuje, że wielkie inwestycje są kołem zamachowym rozwoju. Mówiąc o przykładach, wspomniał o porcie lotniczym we Frankfurcie, który ożywił niemiecką gospodarkę i ma ogromne znaczenie dla Europy i dla świata. Prezydent Andrzej Duda mówił też o szacunkach dotyczących CPK.

- To będzie ok. 45 milionów pasażerów rocznie, którzy będą przybywali do Polski w związku z funkcjonowaniem tego portu komunikacyjnego w wersji podstawowej. A w wersji dalekosiężnej może nawet 70 milionów rocznie, czyli prawie dwa razy więcej niż nas, Polaków mieszka w naszym kraju. To 450 tysięcy operacji lotniczych rocznie - zapowiedział.

Prezydent podkreślił, że budowa CPK będzie wiązała się z powstaniem centrów logistycznych i hubów o charakterze gospodarczym, co pozytywnie wpłynie na gospodarkę.
Prezydent Duda mówił o szacunkach dotyczących CPK.

Dodaj komentarz 2 komentarze

" To będzie ok. 45 milionów pasażerów rocznie,"
I co? Furmankami będą dojeżdżać???
Znowu bzdurne "plany" tysięcy kilometrów linii kolejowych i setki kilometrów autostrad, gdy tymczasem to ZA PiS stanęły inwestycje drogowe, a nawet BYŁY LATA, GDY NIE WYBUDOWANO ANI JEDNEGO(!!!) KILOMETRA autostrady.
Jedyne co teraz pewne, TO DZIESIĄTKI TYSIĘCY MIESIĘCZNYCH UPOSAŻEŃ DLA KUMPLI będących w zarządach tego CPK i firm pokrewnych.
Prezes od CPK, czyli od klepiska i łąk, ponoć dostaje 50 tysięcy złotych miesięcznie. Pewnie gania Muchy i Trzmiele....
Już pomijając ten jad w poście powyżej to mimo wszystko ciężko obronić budowę CPK. Po 1. z powodu koronakryzysu cała branża lotnicza jest w odwrocie i ciężko powiedzieć kiedy wróci do normalności, może to być za 2-3 lata a może i za 10, a może nigdy. Po 2. pisząc o nowych miejscach pracy nie zapominajmy że to lotnisko ograniczy ruch w pozostałych, najbardziej dostanie Okęcie, Modlin, Łódź, Kraków i Katowice, ale po trochu dostanie się każdemu lotnisku w Polsce. I właśnie tutaj jest kolejna kwestia, czy na pewno dla Polaków wygodniej będzie latać z Krakowa czy dojeżdżać na lotnisko pod Warszawę? Albo jak ktoś będzie chciał lecieć z Krosna, to zamiast na Jesionke ma gonić do Baranowa? Porównania z Frankfurtem są też trochę nie na miejscu bo to europejska stolica finansowa, oraz główny hub Lufthansy. Jak chcecie to sprawdźcie sobie ile samolotów ma LOT a ile Lufthansa. Już jeden kraj zbudował sobie centralne lotnisko w polu- Hiszpania, po dwóch latach obiekt zamknięto bo nikt nie chciał z tamtąd latać. Na koniec jeszcze dodam że lotnisko to ma 4 osobowy zarząd który od dwóch lat dostaje po 30tys miesięcznej pensji. Tak jest zarząd lotniska który nawet nie ma jeszcze ustalonej dokładnej lokalizacji. Może i przydało by się nowe lotnisko w Warszawie że względu na ograniczone możliwości rozbudowy Okęcia ale w tej formie to będzie przerost formy nad treścią. Tym bardziej że władza Okęcia nie chce likwidować, zostawiając tam lotnisko wojskowe oraz dla VIP-ów. Widocznie z Baranowa im będzie za daleko.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty