Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Autobusy linii 75 - w części - wrócą na starą trasę. Nie ma za to jeszcze decyzji w sprawie wydłużenia trasy linii 61 do nowej pętli w Podjuchach.
Przypomnijmy: ku zdziwieniu mieszkańców, linia 75 po zakończeniu remontu ulicy Szafera nie dojeżdżała już na trzy przystanki: "Krzekowo", "Krzekowo kościół" i tego przy ulicy Modrej. Od 1 października około 30 kursów dziennie linii 75 ma mieć wydłużoną trasę.

Radni miejscy oraz z rady osiedla spotkali się z Zarządem Dróg. Ostatecznie, część kursów będzie wydłużona - mówi radny Patryk Jaskulski.

- Musieliśmy tutaj zwarzyć w tym momencie stanowisko ZDiTM, które wykazuje, że potoki pasażerskie wykazują, że ten autobus nie jest aż tak często uczęszczany przez mieszkańców. Z drugiej strony mieliśmy sygnały od mieszkańców, że jest on bardzo potrzebny - mówi Jaskulski.

Ustalenia potwierdza Hanna Pieczyńska z ZDiTM-u.

- Trwają prace nad przygotowaniem nowych rozkładów jazdy. Najprawdopodobniej 1 października to będzie ten dzień, w którym część kursów linii 75 w szczycie komunikacyjnym będzie doprowadzonych do Krzekowa - mówi Pieczyńska.

Informowaliśmy także o oburzeniu mieszkańców Podjuch, zaskoczonych tym, że autobus linii 61 nie dojeżdża do nowej pętli. Chodzi o wydłużenie trasy o jeden przystanek. Pieczyńska mówi, że na razie decyzji w tej sprawie nie ma.

- Tutaj nie chodzi tylko o wygospodarowanie dodatkowych środków, ale także zmiany w organizacji ruchu związane z usadowieniem przystanków wzdłuż tej ulicy przelotowej - mówi Pieczyńska z ZDiTM-u.

Na ten moment nie wiadomo kiedy - i czy - autobusy linii 61 dojadą do pętli w Podjuchach.
Relacja Andrzeja Kutysa.

Dodaj komentarz 3 komentarze

Istna paranoja ! "Nie ma uzasadnienia w potoku pasażerów linii 75" ... bo ludzie już się odzwyczaili od tej linii na czas jej zawieszenia ; to chyba logiczne. Idąc tym tropem niech ZDiTM zawiesi na 2 lata tramwaje z Wyszyńskiego na Turkusową ...potok pasażerów po ponownym uruchomieniu do B. Górniczego będzie podobny. Po co wybudowano Węzeł Przesiadkowy (!) Podjuchy skoro mieszkańcy nie mogą na nim się przesiadać !!! Jak to się ma do ambicji miasta aspirującego do wprowadzania komunikacji metropolitalnej i Metropolii ??!! Nie stać Was na autobusy to wprowadźcie Trolejbusy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na Turkusowej, az roji sie od autobusow, a nie ktore jezdza puste i wożą powietrze, jak np. linia 71 kursuje i kreci sie wokol wlasnej osi. Powymyslali szereg lini zupelnie bezsensu, a na te , co faktycznie trzeba wydluzyc, albo zmienic trasy, to kasy juz nie ma. Ot i idiotyczne myslenie.
Również uważam, że niepotrzebnie wydano tyle pieniędzy na budowę węzła przesiadkowego Podjuchy skoro nie jest właściwie wykorzystywany. Najważniejsza dla Podjuch linia 61 nie jest bezpośrednio połączona ze stacją Podjuchy i parkingiem, na którym można by zostawić samochód i przesiąść się do autobusu 61 celem dostania się do centrum Szczecina.
Marnotrawstwem jest utrzymywanie dwóch pętli, przy u. Szlamowej i nowym węźle w Podjuchach. Gdzie jest interes społeczny w poczynaniach ZDiTM? Autobus linii 61 powinien służyć pasażerom!

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty